Předmět: Special education diagnostics

« Zpět
Název předmětu Special education diagnostics
Kód předmětu USS/XGSPD
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
The discipline provides an overview of the theory of special education diagnostics - definitions, concepts, system and structure, process, history, diagnosis, differential diagnosis. The main focus is on the methods of special education diagnostics both on an information and practical level - these are groups of clinical methods and procedures and standardized techniques. It also deals special education diagnostics with respect to the focus, diagnostic situations and practical applicability of relevant diagnoses. Disciplína podává přehled teorie spec.ped.diagnostiky - definice, pojmy, systém a struktura, proces, historie, diagnostika a diferenciální diagnostika. Disciplína věnuje bazální pozornost metodám SPP diagnostiky a to jak na informační, tak i praktické úrovni - jedná se o skupiny klinických metod i postupů a technik standardizovaných. Dále se zabývá SPP diagnostikou dle zaměření, diagnostickými situacemi a využitelností diagnóz v praxi. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: BEIRNE-SMITH, M. at al. (1994) Mental Retardation. New York, Macmilan College Publ. Company. BUCK, E. C. (2016). Assistive technology. Los Angeles: SAGE, 2016, xix, 308. ISBN 978-1-4833-7443-7. POLLOWAY, E. A. (1985) Strategie for Teaching Retaredr and Specal Needs Learners. Columbus, Charles E. Merrill Publ.Comp. RAVER, S. A. (1999) Intervention Strategie for Infants and Toddlers with Special Needs. RAVER, S. A. (2009) Early Childhood Special Education. New Jersey, Pearson Education.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -