Předmět: Abnormal psychology

« Zpět
Název předmětu Abnormal psychology
Kód předmětu USS/XGPPP
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 7
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
The discipline presents general perspectives of human normality and deviations from this (psychological) category. The specialized part of the discipline provides an overview of the specifics of mental conditions, processes and qualities in the most common types of impairment, primarily in children and adolescents. It also presents the area of mental development and psychological aspects of educating children with various types of impairment or children under threatening conditions. The students will be knowledgeable about the main theoretical issues in the area of abnormal psychology with regard to intersections with the issues of developmental and social psychology, and will be able to use this knowledge in teaching in various types and levels of schools, and in their scientific work. Disciplína seznamuje posluchače s obecnými náhledy na lidskou normalitu a odchylkami od této (psychologické) kategorie. Ve speciální části podává přehled o specificích psychických stavů, procesů a vlastností u nejfrekventovanějších druhů a typů postižení převážně dětského a adolescentního věku. Dále se snaží seznámit studenty s psychickým vývojem a psychologický aspekty výchovy dětí různě postižených nebo dětí, které žijí v ohrožujících podmínkách. Student získává znalost hlavních teoretických otázek z oblasti patopsychologie s přihlédnutím ke styčným problémům psychologie vývojové a sociální a schopnost aplikace těchto poznatků v oblasti výchovy a vyučování na školách různých stupňů i typů, stejně jako využití poznatků v odborné a vědecké práci. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: BAER, R. A. (ed.) (2015) Mindfulness-based treatment approaches: Clinician's guide to evidence base and applications. Elsevier. COMER, R. J. (2004) Abnormal psychology.New York: Worth Publishers. KERIG, P. K. et al. (2012) Developmental psychopathology: from infancy through adolescence. Maidenhead: McGraw-Hill. ISBN 9780077131210 LEVY, K. N., KELLY, K. M., RAY, W. J. (2017) Case Studies in Abnormal Psychology. SAGE Publications. MASH, E. J., BARKLEY, R. A. (ed.). (2014). Child psychopathology. Guilford Publications. MASH, E., WOLFE, D. (2012) Abnormal child psychology. Cengage Learning. MCDOUGALL, W. (2015) An outline of abnormal psychology. Routledge. MESH, E., VOL'F, D. (2010) Detskaya patopsikhologiya. M.: Praym-Evroznak. NOLEN-HOEKSEMA, S., RECTOR, N. A. (2015) Abnormal psychology. Boston: McGraw-Hill. OLTMANNS, T. F., EMERY, R. E. (2004) Abnormal psychology. Upper Saddle River, N.J.: Prentice-Hall. SARASON, I. G., SARASON, B. R. (1989) Abnormal psychology: the problem of maladaptive behavior. Englewood Cliffs: Prentice-Hall. SUE, D. et al. 2015. Understanding abnormal behavior. Cengage Learning. WEIS, R. (2017) Introduction to abnormal child and adolescent psychology. Sage Publications.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -