Název předmětu | Methodology of education |
---|---|
Kód předmětu | USS/XGPPM |
Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 7 |
Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Scientific research in education, classification by types. Qualitative and quantitative research. Measurement in educational research, types and properties. Methods of statistical description of research data. Statistical tests of significance and their application in educational research. Determining correlations between variables. Factor analysis principle. Analysis of variance principle. Data collection methods in educational research. Planning in educational research. Knowledge base in educational research. Vědecký výzkum v pedagogice, jeho druhy a typy. Výzkum kvalitativně a kvantitativně orientovaný. Měření v pedagogickém výzkumu, jeho druhy a vlastnosti. Metody statistického popisu výzkumných dat. Statistické testy významnosti a jejich aplikace v pedagogickém výzkumu. Určování těsnosti vztahů mezi proměnnými. Princip faktorové analýzy. Princip analýzy rozptylu. Metody sběru dat v pedagogickém výzkumu. Plánování pedagogického výzkumu. Informační báze pedagogického výzkumu. List of recommended literature and materials/Studijní literatura a studijní pomůcky: ANDERSON, G., ARSENAULT, N. (1998) Fundamentals of Educational Research. London: Falmer Press. ISBN 0-7507-0858-1 BROWN, A., DOWLING, P. (1998) Doing Research/ Reading Research. A mode of Interrogation for Education. London: Falmer Press. ISBN 0-7507-0728-3 CRESWELL, J. W. (2014). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Sage Publications. CURTIS, E. A., DRENNAN, J. (2013). Quantitative health research: issues and methods. Mc-Graw-Hill education. LAWRENCE, N. W. (2013). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson education limited. PEERS, I. (1996) Statistical Analysis for Educational & Psychology Researchers. London: Falmer Press. ISBN 0-7507-0506
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Education (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |