Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína je zaměřena na vymezení, teoretická východiska, terminologii a metodologii arteterapie a některých dalších vybraných psychoterapeutických metod. Metodická část frkventanty seznamuje s možnosstmi praktického využití technik jednotlivých terapií (např. uměleckých terapií, činnostních terapií, terapií hrou, terapií s využitím zvířat apod.) zejména při práci s dětmi a mládeží se specifickými potřebami.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Speciálněpedagogické intervence 1 je seznámit frekventanty se základními principy a technikami přístupu v praxi speciálněpedagogické intervence (logopedické, surdopedické a tyflopedické). Součástí výuky je i problematika komunikace s dítětem, se školou, s pedagogem, s asistentem a s rodinou (s důrazem na školní a předškolní věk dítěte).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
Účast na podmiňujících předmětech.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru
|
Doporučená literatura
|
-
Finková, D., Regec, V., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Speciální pedagogika se zaměřením na možnosti rozvoje a podpory osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Kratochvíl, S. (1997). Základy psychoterapie. Praha: Portál, 1997.. Praha : Portál.
-
Kratochvíl, S. (1995). Skupinová psychoterapie v praxi. Praha: Galén.
-
MÜLLER, O. a kol. (2005). Terapie ve speciální pedagogice.. Olomouc: UP Olomouc.
|