| Název předmětu | Kurz vývojových proměn |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/MVYP |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Anotace předmětu: Obsahem předmětu je teoretické a praktické představení dramaterapeutického přístupu Vývojové proměny (DevelopmentalTransformation, dále jako DvT) s cílem seznámit studenty s dalším dramaterapeutickým přístupem. V části teoretické budou studenti seznámení se základními filozofickými východisky a principy tohoto přístupu, jako je např. Teorie nestability bytí či čtyři základní složky DvT: Embodiment, Encounter, Transformation, Playspace V praktické části, skrze sebezkušenost, se studenti v praxi seznámi se základními principy tohoto přístupu, kdy bude v rámci výuky akcentováno trénování dovedností potřebných pro dramaterapeutickou praxi, jako je např.: rozvoj všímavosti k sobě i ke klientům, rozvoj všímavosti skrze nonverbalitu klientů, bytí v přítomném okamžiku, naladění se na skupinu či na klienta, rozvoj empatie ke klientovi a hledání způsobu jak "se setkat s klientem" a nastavit terapeutický setting procesu práce s klientem. Povinná literatura: VALENTA, M. a kol. (2021). Dramaterapie (5. vyd.). Praha: Portál. JOHNSON, D. R, EMUNAH, R. (eds.) (2009). Current approaches in drama therapy (2nd edition). Springfield, Illinois, U.S.A: Charles Thomas Publisher, ltd. Sajnani, N., & Johnson, D. R. (2024). Trauma-informed drama therapy: Transforming clinics, classrooms, and communities. Charles C Thomas Publisher.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
- Aktivní účast ve výuce, nácvik praktických dovedností. - Znalosti budou ověřovány prostřednictvím rozpravy nad rozborem konkrétních příkladů prokazujících orientaci v tématu. - Studijní výsledky (schopnost propojení teorie a praxe) budou ověřovány prostřednictvím plnění individuálně zadaných úkolů. - Podmínkou udělení zápočtu je min. 80 % aktivní účasti na seminářích/cvičeních. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Dramaterapie (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |