Název předmětu | Smyslová výchova a propedeutika lexie, grafie a kalkulie pro předškolní a mladší školní věk |
---|---|
Kód předmětu | USS/LSMY |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Student musí splnit podmínky stanovené docházky a prokázat teoretické znalosti i praktické dovednosti vztahující se k probírané tématice, které si osvojí v průběhu výuky a absolvování logopedické stáže v zimním semestru 1. ročníku. Student aktivně rozpracovává a prezentuje osvojené dovednosti pod supervizí vyučujícího předmětu. Součástí předmětu jsou společné ústní i písemné rozbory mluvního, písemného, čteného projevu klientů s cílem rozpoznat, analyzovat obtíže, navrhnout a diskutovat případné korektní a nekorektní logopedické přístupy a vedení klienta. Cíl předmětu: " Osvojení terminologie, speciálněpedagogické logopedické diagnostiky - praktická cvičení zaměřená na osvojení metodiky speciálněpedagogické logopedické diagnostiky vybraných speciálních schopností účastných při rozvoji lexie, grafie, kalkulie (viz níže Témata). " Speciálněpedagogická logopedická intervence a prevence fixace nedostatků v oblasti vybraných speciálních schopností účastných při rozvoji lexie, grafie, kalkulie (viz níže Témata) - praktická cvičení na osvojení metodiky práce s klienty s obtížemi ve vybraných speciálních schopnostech. " Přesah obtíží v uvedených vybraných speciálních schopnostech do mluvního projevu, čtení, psaní, počítání. " Diagnostické materiály, logopedické pomůcky, přístrojová a počítačová technika. Témata:: " Fonologické procesy. " Fonematická diferenciace, sluchová analýza a syntéza, smysl pro rytmus. " Fonemický sluch. " Specifický logopedický nález. " Grafomotorika a směrovost. " Vizuální percepce. Vizuomotorika. " Příprava na čtení a psaní jako součást prevence obtíží ve čtení a psaní. " Matematické představy.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |