Student musí splnit podmínky stanovené docházky a prokázat teoretické znalosti i praktické dovednosti vztahující se k probírané tématice, které si osvojí v průběhu výuky a absolvování logopedické stáže v zimním semestru 1. ročníku. Student aktivně rozpracovává a prezentuje osvojené dovednosti pod supervizí vyučujícího předmětu. Součástí předmětu jsou společné ústní i písemné rozbory mluvního, písemného, čteného projevu klientů s cílem rozpoznat, analyzovat obtíže, navrhnout a diskutovat případné korektní a nekorektní logopedické přístupy a vedení klienta. Cíl předmětu: " Osvojení terminologie, speciálněpedagogické logopedické diagnostiky - praktická cvičení zaměřená na osvojení metodiky speciálněpedagogické logopedické diagnostiky vybraných speciálních schopností účastných při rozvoji lexie, grafie, kalkulie (viz níže Témata). " Speciálněpedagogická logopedická intervence a prevence fixace nedostatků v oblasti vybraných speciálních schopností účastných při rozvoji lexie, grafie, kalkulie (viz níže Témata) - praktická cvičení na osvojení metodiky práce s klienty s obtížemi ve vybraných speciálních schopnostech. " Přesah obtíží v uvedených vybraných speciálních schopnostech do mluvního projevu, čtení, psaní, počítání. " Diagnostické materiály, logopedické pomůcky, přístrojová a počítačová technika. Témata:: " Fonologické procesy. " Fonematická diferenciace, sluchová analýza a syntéza, smysl pro rytmus. " Fonemický sluch. " Specifický logopedický nález. " Grafomotorika a směrovost. " Vizuální percepce. Vizuomotorika. " Příprava na čtení a psaní jako součást prevence obtíží ve čtení a psaní. " Matematické představy.
|