| Název předmětu | Logopedické praktikum 2 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/LLG2 |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
- Speciálněpedagogická logopedická diagnostika - praktická cvičení zaměřená na osvojení metodiky logopedické diagnostiky u vybraných typů narušené komunikační schopnosti (viz níže Témata). - Logopedická intervence a prevence narušené komunikační schopnosti - praktická cvičení na osvojení metodiky logopedické intervence a práce s klienty s vybranými typy narušení komunikační schopnosti (viz níže Témata). - Diagnostické materiály, logopedické pomůcky, přístrojová a počítačová technika. Témata: - Specificky narušený vývoj řeči (dysfázie). - Dyslálie. - Narušení zvuku řeči - rinolálie, palatolálie. - Poruchy hlasu. - Narušení plynulosti řeči - balbuties, tumultus sermonis.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách, Metody práce se zvukem, Metody práce s audiovizí, Poslech |
| Výstupy z učení |
|
Student musí splnit podmínky stanovené docházky a prokázat praktické dovednosti vztahující se k probírané tématice, které si osvojí v průběhu výuky a absolvování logopedických stáží v zimním a letním semestru 2. ročníku. Student aktivně rozpracovává a prezentuje osvojené dovednosti pod supervizí vyučujícího předmětu. Součástí praktika jsou společné ústní i písemné rozbory pořízených audiovizuálních záznamů s cílem detekovat, analyzovat, identifikovat a diskutovat případné korektní a nekorektní logopedické postupy a strategie. Cíl předmětu: - Speciálněpedagogická logopedická diagnostika - praktická cvičení zaměřená na osvojení metodiky logopedické diagnostiky u vybraných typů narušení komunikační schopnosti (viz níže Témata). - Logopedická intervence a prevence narušené komunikační schopnosti - praktická cvičení na osvojení metodiky logopedické intervence a práce s klienty s vybranými typy narušení komunikační schopnosti (viz níže Témata). - Diagnostické materiály, logopedické pomůcky, přístrojová a počítačová technika. - Specifika logopedické diagnostiky, intervence, prevence narušení komunikační schopnosti vzhledem ke věkovým kategoriím a vybraným typům narušení komunikační schopnosti (viz níže Témata). Témata: - Specificky narušený vývoj řeči (dysfázie). - Dyslálie. - Narušení zvuku řeči - rinolálie, palatolálie. - Poruchy hlasu. - Narušení plynulosti řeči - balbuties, tumultus sermonis.
Po absolvování předmětu bude student/studentka schopen/schopna navrhnout a realizovat: - speciálněpedagogickou logopedickou diagnostiku u vybraných typů narušené komunikační schopnosti (viz níže Témata). - speciálněpedagogickou logopedickou intervenci a prevenci u vybraných typů narušené komunikační schopnosti (viz níže Témata). Student/ka se bude orientovat v diagnostických materiálech, logopedických pomůckách, přístrojové a počítačové technice, kterou lze využít v rámci studovaných témat (viz níže Témata). Témata: - Specificky narušený vývoj řeči (dysfázie). - Dyslálie. - Narušení zvuku řeči - rinolálie, palatolálie. - Poruchy hlasu. - Narušení plynulosti řeči - balbuties, tumultus sermonis. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
- 80% účast ve cvičení. - Aktivní a kreativní přístup. - Prezentace návrhu a realizace vlastní logopedické diagnostiky a terapie u klienta/klientky s narušenou komunikační schopností dle vybraného (probíraného) typu NKS. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |