| Název předmětu | Kazuistický diagnostický seminář 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/LKS1 |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Vyhledání a studium publikačních odborných zdrojů na téma kazuistika klienta s narušenou komunikační schopností (dále též NKS), zpracování a prezentace dostupných zdrojů o průběhu logopedické intervence u klienta s NKS (jakékoli věkové kategorie i jakéhokoli typu NKS).
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Výstupy z učení |
|
Výukové teze: - Kazuistika - případová studie, vymezení pojmů, klasifikace kazuistik. - Kazuistika ve speciální pedagogice. - Anamnéza a druhy anamnézy ve speciálněpedagogické diagnostice, anamnestický rozhovor, anamnestický dotazník, diagnóza, prognóza, průběh speciálněpedagogického logopedického vedení (logopedické intervence), návrh a realizace opatření v rámci logopedické intervence, katamnéza. - Studium a zpracování dostupných materiálů o klientovi s narušením komunikační schopnosti (dále též NKS) a průběhu logopedické intervence u klienta s NKS (jakékoli věkové kategorie i jakéhokoli NKS). - Studium a zpracování materiálů o klientovi s NKS a průběhu logopedické intervence u klienta (viz předchozí bod) by mělo vyústit v písemné zpracování speciálněpedagogické logopedicky zaměřené kazuistiky. - Rozbor studenty vypracovaných kazuistik. Pojmenování zjištěných problémů v oblasti logopedické intervence a snaha o nastínění možných řešení zjištěných konkrétních problémů.
Po absolvování předmětu bude student/ka schopen/schopna zpracovat a prezentovat kazuistiku klientky/klienta s narušenou komunikační schopností. Jedná se o studium a prezentaci již zpracované kazuistiky z odborných publikačních zdrojů. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor
Požadavky dr. Křížkovská: - Aktivní účast, plnění průběžných úkolů, tvorba teoretické kazuistiky (práce s rešeršemi). Požadavky dr. Stryková: - Účast 80%. - Prezentace (ústní) kazuistiky (v Power Point) převzatá z odborných časopisů- lékařská, psychologická, pedagogická - zdůvodnění souvislosti s logopedickou problematikou, struktura dané kazuistiky. - Popularizace tématu kazuistiky (prezentace-různá forma). |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |