| Název předmětu | Individuální práce s klientem 2 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/LIP2 |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 4 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Obsahem předmětu je konkrétní individuální speciálněpedagogická logopedická poradenská intervence prováděná studentem v rámci přímých aktivit s konkrétním klientem s narušenou komunikační schopností, a to pod průběžnou odbornou supervizí pedagoga ÚSS - logopeda.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Metody práce se zvukem, Metody práce s audiovizí, Poslech |
| Výstupy z učení |
|
Předmět je určen pro studenty, kteří již přímo pracují s klientem se speciálními vzdělávacími potřebami (např. v rámci Centra podpory studentům se specifickými potřebami) a kteří již absolvovali předmět Individuální práce s klientem 1. Cílem předmětu je komplexní uchopení problematiky práce s klientem v rámci konkrétní individuální speciálněpedagogické poradenské intervence prováděné studentem v rámci přímých aktivit s konkrétním klientem pod průběžnou odbornou supervizí.
Po absolvování předmětu bude student/ka schopen/schopna navrhnout a realizovat logopedickou diagnostiku, na níž bude navazovat návrh a realizace logopedické terapie u konkrétního klienta s narušenou komunikační schopností, s nímž bude student/studentka logopedicky pracovat. To vše pod supervizí pedagoga ÚSS - logopeda, který má předmět v úvazku. Dílčí kroky logopedické intervence budou konzultovány s týmž pedagogem ÚSS - logopedem. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor
- 80% účast ve cvičení. - Průběžné studium doporučené literatury k práci s konkrétním klientem. - Průběžná příprava na speciálněpedagogickou logopedickou intervenci s konkrétním klientem. - Aktivní a kreativní přístup studenta/studentky ke konkrétní speciálněpedagogické logopedické intervenci. - Všechny aktivity probíhají pod odbornou supervizí pedagoga ÚSS - logopeda, který má předmět v úvazku. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |