Předmět: Individuální práce s klientem 2

« Zpět
Název předmětu Individuální práce s klientem 2
Kód předmětu USS/LIP2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsahem předmětu je konkrétní individuální speciálněpedagogická logopedická poradenská intervence prováděná studentem v rámci přímých aktivit s konkrétním klientem s narušenou komunikační schopností, a to pod průběžnou odbornou supervizí pedagoga ÚSS - logopeda.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Metody práce se zvukem, Metody práce s audiovizí, Poslech
Výstupy z učení
Předmět je určen pro studenty, kteří již přímo pracují s klientem se speciálními vzdělávacími potřebami (např. v rámci Centra podpory studentům se specifickými potřebami) a kteří již absolvovali předmět Individuální práce s klientem 1. Cílem předmětu je komplexní uchopení problematiky práce s klientem v rámci konkrétní individuální speciálněpedagogické poradenské intervence prováděné studentem v rámci přímých aktivit s konkrétním klientem pod průběžnou odbornou supervizí.
Po absolvování předmětu bude student/ka schopen/schopna navrhnout a realizovat logopedickou diagnostiku, na níž bude navazovat návrh a realizace logopedické terapie u konkrétního klienta s narušenou komunikační schopností, s nímž bude student/studentka logopedicky pracovat. To vše pod supervizí pedagoga ÚSS - logopeda, který má předmět v úvazku. Dílčí kroky logopedické intervence budou konzultovány s týmž pedagogem ÚSS - logopedem.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor

- 80% účast ve cvičení. - Průběžné studium doporučené literatury k práci s konkrétním klientem. - Průběžná příprava na speciálněpedagogickou logopedickou intervenci s konkrétním klientem. - Aktivní a kreativní přístup studenta/studentky ke konkrétní speciálněpedagogické logopedické intervenci. - Všechny aktivity probíhají pod odbornou supervizí pedagoga ÚSS - logopeda, který má předmět v úvazku.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní