Název předmětu | Náslechová praxe |
---|---|
Kód předmětu | USS/KVNAX |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Úkolem disciplíny je umožnit studentům oboru speciální pedagogika pro výchovné pracovníky průběžný kontakt se zařízeními, která svou činností zastřešují oblast vzdělávání - nebo sociální ochrany, primárně oblast sociálních služeb, či pracoviště veřejné správy v dané oblasti. Úkolem praxe je zajistit pravidelný kontakt s prostředím cílové skupiny osob se zdravotním postižením či sociálním a dalším znevýhodněním. Student se v rámci praxe seznámí s činností zařízení nebo instituce, pravidelně zde dochází a snaží se kriticky reflektovat organizaci, metody, techniky a užívané postupy aplikované při práci s cílovou skupinou. Vychází z poznatků získaných studiem studijních disciplín svého studijního oboru. Pozorováním si student vytváří potřebné kompetence k práci speciálněpedagogického výchovného pracovníka a připravuje se také na navazující model praxe průběžné a speciální. Student si vede deník praxe ve formě pravidelných denních záznamů (na základě předepsané osnovy). Každá činnost, k níž v průběhu praxe studenta došlo, bude vyhodnocena a student provede samostatný rozbor. Metodikem praxe pak bude poskytnuta zpětná vazba a hodnocení v rámci kolokvia. Základním cílem této disciplíny je poskytnout studentům orientaci v jednotlivých zařízeních určených primárně občanům se specifickými potřebami. Touto formou je studentovi umožněno pochopit danou problematiku nejen skrze teoretické poznatky, ale je mu poskytována možnost hlubšího porozumění specifikům cílové skupiny v kontextu praktických situací. Praxe je organizována jako náslechová, tzn. nepředpokládá se přímá intervence studenta vůči klientovi zařízení/instituce, není však vyloučena -v případech, kdy vedoucí praxe usoudí, že je to potřebné vzhledem ke schopnostem studenta a možnostem daného zařízení/instituce.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |