Předmět: Terapeuticko-formativní přístupy v SPP 

« Zpět
Název předmětu Terapeuticko-formativní přístupy v SPP 
Kód předmětu USS/KUTFP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Müller Oldřich, Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
1. Vymezení terapeuticko-formativních přístupů v SPP 2. Terapie, poradenství, krizová intervence ? souběhy a přesahy 3. Úvod do psychoterapie 4. Úvod do poradenství 5. Krizová intervence 6. Expresivní terapie 7. Základy práce se skupinou pomocí terapeuticko-formativních přístupů v SPP Povinná literatura: MÜLLER, O. (2013). Expresivní terapie ve speciální pedagogice. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3686-9 RŮŽIČKA, J., ed. (2011). Komunitní a skupinová psychoterapie v české perspektivě. V Praze: Triton. Psyché (Triton). ISBN 978-80-7387-467-4. RŮŽIČKA, M. (2013). Krizová intervence pro speciální pedagogy. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3305-9. VALENTA, M. (2021). Dramaterapie. Vydání páté, v Portále první, přepracované a doplněné. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1715-2. Doporučená literatura: CHRISTENSON, J., D., MERRITTS, A., N. (2017). Family Therapy with Adolescents in Residential Treatment: Intervention and Research. Imprint: Springer. Focused Issues in Family Therapy. ISBN 9783319517476. HARPER, N., DOBUD, W. W. (2021). Outdoor therapies: introduction to practices, possibilities, and critical perspectives. New York, NY: Routledge, KRATOCHVÍL, S. (2005). Skupinová psychoterapie v praxi. 3., dopl. vyd. Praha: Galén. ISBN 80-7262-347-8.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní