| Název předmětu | Terapeuticko-formativní přístupy v SPP |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/KUTFP |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
1. Vymezení terapeuticko-formativních přístupů v SPP 2. Terapie, poradenství, krizová intervence ? souběhy a přesahy 3. Úvod do psychoterapie 4. Úvod do poradenství 5. Krizová intervence 6. Expresivní terapie 7. Základy práce se skupinou pomocí terapeuticko-formativních přístupů v SPP Povinná literatura: MÜLLER, O. (2013). Expresivní terapie ve speciální pedagogice. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3686-9 RŮŽIČKA, J., ed. (2011). Komunitní a skupinová psychoterapie v české perspektivě. V Praze: Triton. Psyché (Triton). ISBN 978-80-7387-467-4. RŮŽIČKA, M. (2013). Krizová intervence pro speciální pedagogy. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3305-9. VALENTA, M. (2021). Dramaterapie. Vydání páté, v Portále první, přepracované a doplněné. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1715-2. Doporučená literatura: CHRISTENSON, J., D., MERRITTS, A., N. (2017). Family Therapy with Adolescents in Residential Treatment: Intervention and Research. Imprint: Springer. Focused Issues in Family Therapy. ISBN 9783319517476. HARPER, N., DOBUD, W. W. (2021). Outdoor therapies: introduction to practices, possibilities, and critical perspectives. New York, NY: Routledge, KRATOCHVÍL, S. (2005). Skupinová psychoterapie v praxi. 3., dopl. vyd. Praha: Galén. ISBN 80-7262-347-8.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |