| Název předmětu | Strategie řízení třídy se žákem se SVP |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/KUSTT |
| Organizační forma výuky | Konzultace + On-line aktivity |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je připravit studenty na řízení pedagogického procesu ve třídě, v níž se vzdělává žák/žáci s potřebou podpůrných opatření. Studenti se připraví na řešení situací, které vyplývají z heterogenity třídy, z potřeby pedagogické diagnostiky a z nutnosti spolupráce s dalším pedagogem ve vyučovací jednotce. Zahrnuje tematické okruhy: - Identifikace potřeb podpůrných opatření ve stupni 1 (pedagogická diagnostika) - Příprava obsahu vzdělávání v závislosti na různorodosti možností jednotlivých žáků - Metody a formy práce zaměřené na individualizaci vzdělávání - Spolupráce s asistentem pedagoga - Tandemové vyučování - Komunikace s dalšími pedagogy o průběhu a hodnocení vzdělávání - Koheze kolektivu třídy, níž se vzdělává žák/žáci s potřebou SVP Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen posoudit efektivitu vzdělávání v heterogenní třídě a v rámci metodické podpory učitele jej informovat o efektivních postupech vedoucích k individualizaci vyučovacího procesu při respektování možností a schopností jednotlivých žáků.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - poradenství (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |