| Název předmětu | Komunikace s rodinou |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/KUKRO |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Studenti se budou věnovat základním komunikačním dovednostem. Naučí se zahájit, dobře vést a ukončit rozhovor. Prostřednictvím praktických cvičení bude představena komunikace s rodinou v krizových situací - po sdělení diagnózy, při zhoršení zdravotní stavu či při úmrtí člena rodina. Zaměříme se na rozdíly a specifika v komunikaci jednotlivých členů (nejčastěji - matky, otcové, sourozenci, prarodiče). Studijní literatura a studijní pomůcky: Povinná literatura: VODÁČKOVÁ, D. a kol. (2002). Krizová intervence. Portál, Praha. VODÁČKOVÁ, D. a kol. (2007). Krizová intervence. Portál, Praha. ŠPATÉNKOVÁ, N. a kol., (2004). Krizová intervence pro praxi. Grada Publishing, Praha. KOPŘIVA, K. (1997). Lidský vztah jako součást profese - kap. 9. Portál, Praha. Doporučená literatura: TOMALOVÁ, P., DUPALOVÁ, P., MICHALÍK, J. (2015). Jaké to je??slyšet o nemoci svého dítěte?Olomouc : UP. TOMALOVÁ, P., MAŠTALÍŘ, J., DUPALOVÁ, P., et al. Co je dobré vědět? ? při péči o nemocné dítě? Specifika domácí péče z pohledu odborníků a osob pečujících o dítě dlouhodobě nemocné a těžce zdravotně postižené.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Podmínkou udělení zápočtu je min. 80 % aktivní účasti na seminářích/cvičeních. Studijní výsledky (schopnost propojení teorie a praxe) budou ověřovány prostřednictvím plnění individuálně zadaných úkolů. Znalosti budou ověřovány prostřednictvím rozpravy nad rozborem konkrétních příkladů prokazujících orientaci v tématu. Vědomosti studenta budou ověřovány ústní a písemnou formou v rozsahu přednášek a základní literatury. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |