Předmět: Krizová intervence 

« Zpět
Název předmětu Krizová intervence 
Kód předmětu USS/KUKRI
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Obsah: ? Uvedení do problematiky krize a traumatu. ? Teoretické vymezení krizové intervence. ? Modely krizové intervence. ? Krizová intervence u dětí. ? Kintervence v rámci vývojových potřeb. ? Krizová intervence u seniorů. ? Krizová intervence a sebevražedné chování. ? Krizová intervence u dlouhodobě nemocných. ? Krizová intervence u osob s postižením. ? Rodina a dítě s postižením. ? Smrt a umírání. Povinná literatura: KLIMENTOVÁ, E, HUDCOVÁ, B., ŠEVČÍK, D., DOHNALOVÁ, S. a MAHROVÁ, S. (2019). Sociální práce a krizová intervence. Praha: Ministerstvo práce a sociálních věcí. Sešit sociální práce. ISBN 978-80-7421-158-4. MICHALÍK, J., a kol. (2011). Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-859-3. PRAŠKO, J. a kol. (2007). Kognitivně-behaviorální terapie psychických poruch. Praha: Triton. ISBN 978-80-7254-865-1. RŮŽIČKA, M. a kol. (2013). Krizová intervence pro speciální pedagogy. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3305-9. VODÁČKOVÁ, D. (2020). Krizová intervence. 4., aktualizované vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1704-6. Doporučená literatura: VYMĚTAL, J. a kol. (2007). Obecná psychoterapie. Praha. Grada. ISBN 978-80-247-0723-5.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Podmínkou udělení zápočtu je min. 80 % aktivní účasti na seminářích/cvičeních. Studijní výsledky (schopnost propojení teorie a praxe) budou ověřovány prostřednictvím plnění individuálně zadaných úkolů. The condition for awarding credit is at least 80% active participation in seminars/exercises. - Study results (ability to connect theory and practice) will be verified through the completion of individually assigned tasks.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní