| Název předmětu | Krizová intervence |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/KUKRI |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Obsah: ? Uvedení do problematiky krize a traumatu. ? Teoretické vymezení krizové intervence. ? Modely krizové intervence. ? Krizová intervence u dětí. ? Kintervence v rámci vývojových potřeb. ? Krizová intervence u seniorů. ? Krizová intervence a sebevražedné chování. ? Krizová intervence u dlouhodobě nemocných. ? Krizová intervence u osob s postižením. ? Rodina a dítě s postižením. ? Smrt a umírání. Povinná literatura: KLIMENTOVÁ, E, HUDCOVÁ, B., ŠEVČÍK, D., DOHNALOVÁ, S. a MAHROVÁ, S. (2019). Sociální práce a krizová intervence. Praha: Ministerstvo práce a sociálních věcí. Sešit sociální práce. ISBN 978-80-7421-158-4. MICHALÍK, J., a kol. (2011). Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-859-3. PRAŠKO, J. a kol. (2007). Kognitivně-behaviorální terapie psychických poruch. Praha: Triton. ISBN 978-80-7254-865-1. RŮŽIČKA, M. a kol. (2013). Krizová intervence pro speciální pedagogy. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3305-9. VODÁČKOVÁ, D. (2020). Krizová intervence. 4., aktualizované vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1704-6. Doporučená literatura: VYMĚTAL, J. a kol. (2007). Obecná psychoterapie. Praha. Grada. ISBN 978-80-247-0723-5.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Podmínkou udělení zápočtu je min. 80 % aktivní účasti na seminářích/cvičeních. Studijní výsledky (schopnost propojení teorie a praxe) budou ověřovány prostřednictvím plnění individuálně zadaných úkolů. The condition for awarding credit is at least 80% active participation in seminars/exercises. - Study results (ability to connect theory and practice) will be verified through the completion of individually assigned tasks. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |