" Cílem průběžné praxe ve školském poradenském zařízení je seznámit studenty s vybranými poradenskými institucemi. Obvykle se jedná o zařízení, která dlouhodobě participují na spolupráci s Pedagogickou fakultou Univerzity Palackého v Olomouci. " Studenti budou realizovat své průběžné praxe zejm. na pracovištích speciálněpedagogických center a pedagogicko-psychologických poraden. " Studenti budou aktivně zapojeni do speciálněpedagogické poradenské práce, prakticky se seznámí s kompetencemi i legislativou ve speciálněpedagogickém poradenství, metodami poradenské práce, speciálněpedagogickou diagnostikou i intervencí u konkrétního klienta. " Student si může zvolit zařízení, na němž bude realizovat svou průběžnou praxi. Před začátkem praxe konzultuje vhodnost vybraného zařízení s garantem praxe. Garant praxe (zpravidla pověřený vyučující) rozhodne, zda je studentem vybrané zařízení k plnění průběžné praxe vhodné. Není-li zařízení k plnění praxe vhodné, garant doporučí studentovi jiné speciálněpedagogické poradenské zařízení, které vybere ze seznamu zařízení, která spolupracují s Pedagogickou fakultou Univerzity Palackého v Olomouci a umožňují studentům plnit pedagogické praxe. " Výstupem praxe je deník praxe, jehož součástí jsou přípravy na praktické výstupy, včetně přípravy pomůcek, pracovních listů a zhodnocení praxe. Studenti pokračují v sestavování portfolia praxí, ve kterém shromažďují veškeré materiály z praxí za celou dobu studia (využité metodické materiály, přípravy na výuku, pomůcky, výtvory, rozbory a analýzy dokumentace dětí, náslechů i vlastních výstupů, vypracované kazuistiky, atp.). Portfolio z praxe bude hodnoceno vyučujícím praxí a studenti ho ve finální podobě předloží u státních závěrečných zkoušek.
|