| Název předmětu | Žák s narušenou komunikační schopností |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/KTNKS |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 5 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: " Student se orientuje v přesazích komunikačních obtíží do školní výuky. " Student zná rozdíly mezi základními typy narušené komunikační schopnosti. " Student navrhuje možnosti podpory komunikace žáků s narušenou komunikační schopností. " Student zná, aplikuje a je vzorem žákům v oblasti zdravé funkční komunikace ve školní práci s žáky. " Student umí uplatnit techniky aktivního naslouchání ve školní práci. " Student dokáže podpořit a vést žáky k pozitivnímu sebehodnocení. " Student zvládne aplikovat zpětnou vazbu ve školní práci s žáky. " Student ovládá možnosti přípravy třídy na příchod žáka s narušenou komunikační schopností či jiným handicapem. Témata: " Komunikační schopnost a jazykové roviny. " Uplatnění jazyka ve školní výuce. " Narušená komunikační schopnost a její základní typy. " Podpora komunikace žáků s narušenou komunikační schopností. " Zdravá funkční komunikace. " Aktivní naslouchání. " Podpora pozitivního sebehodnocení žáků. " Příprava třídy na příchod žáka s narušenou komunikační schopností. " Zpětná vazba ve školní praxi.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD25-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |