Předmět: Etopedie 3

« Zpět
Název předmětu Etopedie 3
Kód předmětu USS/KGET3
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vávra Jakub, Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu Etopedie 3 bude seznámení studentů s principy hodnocení a diagnostiky u osob s psychosociálním ohrožením a narušením. Zaměříme se na možnosti nejenom tradiční diagnostiky, tedy statické postupy, ale také na dynamické přístupy, které charakterizují potenciál jedince, zahrnují nejenom samotný diagnostický proces, ale v jeho rámci i intervenci a výstupem je obraz kognitivních, emocionálních, sociálních dispozic jedince, který obsahuje i popis jeho schopnosti učení. Budeme akcentovat diferenciálně diagnostické přístupy k problematice projevů rizikového, problémového chování a poruch chování nebo ADHD. Tematické okruhy: - Hodnocení a diagnostika projevů rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování (v kontextu školy, školských poradenských zařízení atd.), možnosti statických přístupů. - Dynamický přístup při hodnocení a diagnostice dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování. - Principy dynamické diagnostiky. - Specifika speciálněpedagogické komplexní diagnostiky dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování v podmínkách školského poradenského pracoviště. - Specifika speciálněpedagogické komplexní diagnostiky dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování v kontextu preventivně výchovné péče. - Specifika speciálněpedagogické komplexní diagnostiky u dětí s projevy problémového chování ADHD a poruch chování v kontextu zařízení pro výkon institucionální výchovy, práce s rodinným systémem - Diagnostické a diferenciálně diagnostické přístupy k projevům problémového chování a poruch chování u dětí - psychická deprivace, základní psychické potřeby, resilience. - Diagnostické a diferenciálně diagnostické přístupy k projevům problémového chování a poruch chování u dětí - syndrom CAN - týrání, sexuální zneužívání, zanedbávání. - Diagnostické a diferenciálně diagnostické přístupy k projevům problémového chování a poruch chování u dětí - emoční poruchy, např. separační úzkost, školní fobie, specifika dítěte s emoční poruchou v podmínkách školy a školského zařízení. - Diagnostické a diferenciálně diagnostické přístupy k projevům problémového chování a poruch chování u dítěte - disharmonický vývoj osobnosti a psychotický vývoj v dětském věku - specifika práce v podmínkách školy a školského zařízení. - Intervence u dětí s projevy problémového chování v kontextu sociálně právní ochrany a zdravotnického zařízení, potenciál psychoterapeutických, socioterapeutických a kreativních přístupů Intervenční programy pro rozvoj kognitivních funkcí, emocí a sociálních vztahů.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Podmínkou udělení zápočtu je min. 80 % aktivní účasti na seminářích/cvičeních. Studijní výsledky (schopnost propojení teorie a praxe) budou ověřovány prostřednictvím plnění individuálně zadaných úkolů. The condition for awarding credit is at least 80% active participation in seminars/exercises. - Study results (ability to connect theory and practice) will be verified through the completion of individually assigned tasks.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní