Studijní předmět teoretické koncepce je zaměřen na problematiku přístupu, komunikace, interakce a specifik klientely se zdravotním postižením, která dosahuje produktivního a postproduktivního věku. Speciálněpedagogické, sociální i rehabilitační intervence u cílové skupiny dospělých osob se zdravotním postižením jsou specifické a vyžadují taktéž dobrou připravenost pracovníků, kteří tyto intervence poskytují. Studijní předmět využívá již získaných dovedností, znalostí a poznatků z jiných studijních disciplín (především speciálněpedagogické, psychologické či pedagogicko / didaktické) s akcentem kladeným na problematiku lidských potřeb (především dysfunkčních) dospělé osoby se zdravotním postižením či limitacemi z důvodu věku a stáří (včetně klienta v terminálním stadiu). Studijní předmět seznámí studenty s poznatky z oblastí speciálněpedagogické, zdravotní, sociální apod., které ve své účelné a efektivní propojenosti vytváří efektivní zázemí pro uplatnění vysoce profesionálního přístupu a komplexní práce speciálněpedgogického andragoga. Studijní předmět Speciálněpedagogická andragogika 2 navazuje na již absolvovanou disciplínu (Speciálněpedagogická andragogika 1), která vytvořila efektivní vstupní východiska pro koncepci speciálněpedagogické andragogiky jako samostatné studijní, vědecké a především speciálněpedagogické disciplíny. Studenti budou seznámeni s jednotlivými sociálními a zdravotními službami, které jsou uplatňovány u osob produktivního a postproduktivního věku se zdravotním postižením, stejně jako se speciálněpedagogickými intervencemi. Nedílnou součástí služeb je také požadavek kontinuálního vzdělávání, které mj. vyžaduje efektivní a cílenou komunikaci.
|