Předmět: Etopedie 4

« Zpět
Název předmětu Etopedie 4
Kód předmětu USS/KAEP4
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
  • Michalík Jan, prof. PaedDr. Ph.D.
  • Polínek Martin Dominik, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu Etopedie 4 bude uvedení do problematiky intervence u osob s psychosociálním ohrožením a narušením. Zaměříme se na možnosti nejenom edukační, poradenskou či terapeutickou intervenci, ale také na prevenci rizikového a problémového chování v různých rovinách a intervenční programy pro danou cílovou skupinu. Témata: " Projevy rizikového a problémového chování v kontextu vývoje jedince (poruchy aktivity, pozornosti, impulzivita, emoce, kognice, motivace, socializace atd.). " Hodnocení a diagnostika projevů rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování (v kontextu školy, školských poradenských zařízení atd.), možnosti statických a dynamických přístupů. " Specifika intervence u osob s psychosociálním ohrožením a narušením (edukační, poradenská, terapeutická). " Intervence u dětí s projevy rizikového a problémového chování v kontextu školy. " Intervence u dětí s projevy problémového chování v kontextu preventivně výchovné péče, práce s rodinným systémem. " Intervence u dětí s projevy problémového chování v kontextu sociálně právní ochrany a zdravotnického zařízení, potenciál psychoterapeutických, socioterapeutických a kreativních přístupů. " Intervence u dětí s projevy problémového chování v kontextu zařízení pro výkon institucionální výchovy, práce s rodinným systémem. " Intervenční programy pro rozvoj kognitivních funkcí, emocí a sociálních vztahů. " Prevence rizikového chování ve školách a školských zařízeních, efektivní programy primární prevence ve školách a školských zařízeních, minimální preventivní program, specifika práce metodika prevence. " Prevence šikany a projevů násilí ve školách a školských zařízeních.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní