|
Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Baslerová Pavlína, PaedDr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. principy, filozofická a metodická východiska inkluzivní pedagogiky 2. vývoj vzdělávání žáků se SVP v ČR po roce 1989 v kontextu inkluzivního vzdělávání 3. poradenský systém ve školství, jeho vývoj a aktuální podoba 4. specifika vzdělávání žáků s neurovývojovými poruchami 5. specifika vzdělávání žáků s tělesným postižením 6. specifika vzdělávání žáků se smyslovým postižením 7. specifika vzdělávání žáků s NKS 8. specifika vzdělávání žáků nadaných
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámení studentů s hlavními principy, filozofickými a metodickými východisky inkluzivní pedagogiky v kontextu mezinárodního i tuzemského pojetí začleňování osob s různými typy diverzity při respektování principu rovných příležitostí. Studenti se seznámí vývojem vzdělávání a poradenství v posledních 35 letech a v tomto kontextu se specifiky vzdělávání žáků se SVP v prostředí tzv. běžné školy a školy (třídy) zřízené podle §16 odst, 9. Zvláštní důraz bude kladen na modifikace vzdělávacího obsahu u žáků s jednotlivými druhy znevýhodnění a žáků s nadáním.
Student je po absolvování předmětu schopen orientace v dopadech znevýhodnění do vzdělávání, zná základní principy práce s nadanými žáky, dokáže vysvětlit klady a zápory jednotlivých forem vzdělávání.
|
|
Předpoklady
|
Student se orientuje v základních informacích o jednotlivých druzích znevýhodnění.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
1. 80% docházka 2. Projekt - Skupinová (4-5 členná skupina) prezentace v Powerpointu + případné přílohy (dle zadání vyučujícího).
|
|
Doporučená literatura
|
|