| Název předmětu | Práce s heterogenní skupinou |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/JHTG |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Desatero práce s heterogenní třídou. Metody výuky podporující individualizaci výuky. Úpravy obsahu vzdělávání. Úpravy hodnocení. Metody a nástroje sebehodnocení.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Metody práce s audiovizí |
| Výstupy z učení |
|
Cílem tohoto předmětu je připravit poradenského pracovníka na podporu učitelů při vzdělávání žáků v heterogenní třídě, tzn. ve třídě, v níž jsou současně vzděláváni žáci intaktní, nadaní a žáci s různými druhy SVP. Tato skutečnost klade vysoké nároky zejména na metody výuky, obsah vzdělávání a hodnocení žáků. Zásadním je také důraz na pozitivní klima ve třídě a pozitivní mezilidské vztahy. Východiskem pro výuku v tomto předmětu je koncept "Desatero zásad úspěšné práce s heterogenní třídou".
Umí didakticky zprostředkovat problematiku heterogenní třídy učitelům. Umí spolupracovat s kolegy a kolegyněmi ve prospěch žáků a žákyň a společného profesního růstu. Umí vést reflexi výuky a vyhodnocování dosahování stanovených cílů. |
| Předpoklady |
|
Student je seznámen s projevy jednotlivých SVP a s dopady těchto znevýhodnění do vzdělávání žáků. Umí pracovat s aktivizačními metodami ve vzdělávání.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
K zápočtu: Aktivní účast na výuce, docházka bude dokládána seznamem zúčastněných. Ke kolokviu: seminární práce na téma zadané zkoušejícím s praktickým využitím získaných poznatků a dovedností. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |