| Název předmětu | Výcvik v terénu 2 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/IVX2 |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Během týdenního soustředění budou u studentů rozvíjeny kompetence ke komunikaci s rodinou dítěte s postižením, ale také dovednosti k rozvoji komunikačních kompetencí členů rodiny v různých sociálních situacích. Výše uvedené kompetence budou rozvíjeny na základě přehrávání modelových situací a na základě videozáznamů. 4. Zásady komunikace s rodinou dítěte s postižením (přizpůsobení komunikačních strategií situaci v rodině) 5. Rozvoj komunikačních kompetencí jednotlivých členů rodiny a. sociální faktory komunikace b. komunikační strategie podle situace (obchod, úřad, speciálněpedagogické zařízení, lékař) 6. analýza videozáznamů vlastních výstupů i záznamů z databáze práce se SW PRACH UPOL TRNKA, J. Sociální komunikace a rétorika. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola veřejné správy a mezinárodních vztahů, 2005. VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat: metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. 2., (dopl.) vyd. Kladno: AISIS, 2010. Vybíral, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000. materiály SRP
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Požadavky a instrukce jsou uvedeny detailně v MOODLE. Po ukončení praxe student dokládá (v elektronické podobě do Moodle): - terénní deník (doporučený rozsah textu deníku, tj. bez titulní strany, je 8 normostran odborného textu), - 100% absolvování celého pobytu a všech aktivit |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - intervence u dětí v předškolním věku (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - intervence u dětí v předškolním věku (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - intervence u dětí v předškolním věku (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |