| Název předmětu | Surdopedie 3 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/HSU3 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem disciplíny je vhled do problematiky speciálněpedagogické disciplíny surdopedie, komparace získaných poznatků a jejich aplikace při řešení modelových situací, které jsou předpokladem pro získání náležité komunikační kompetence nezbytné pro rozvoj interkulturní i intrakulturní komunikace a začlenění osob se sluchovým postižením do majoritní společnosti. Obsahová stránka výuky umožňuje získat přehled způsobů osvojování českého jazyka z hlediska jazykových rovin, které ovlivňují rozvoj komunikačních kompetencí osob se sluchovým postižením. Součástí výuky je osvojení a rozvoj specifických dorozumívacích dovedností nezbytných pro funkční komunikaci s žáky se sluchovým postižením. Témata: - jazyková politika v kontextu preferovaného komunikačního přístupu k osobám se sluchovým postižením - a orální koncepce ve vzdělávání osob se sluchovým postižením - základy výstavby komunikačního systému sluchově postižených - charakteristické rysy mluvní produkce jedinců se sluchovým postižením - specifika vizuální percepce osob se sluchovým postižením - role zájmových organizací a spolků v životě osob se sluchovým postižením Základní: POTMĚŠIL, M. Čtení k surdopedii. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0766-3. Základní: LANGER, J., SOURALOVÁ, E. Surdopedie - Andragogika. Olomouc: Unuverzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1206-3. Rozšiřující: KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0329-2.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |