| Název předmětu | Dramaterapie 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/HDT1 |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy dramaterapie a jejími prostředky. Stěžejním je v tomto předmětu především sebezkušenost studenta v kontextu dramatické reality a playspace. Předmět se opírá o integrativní rámec dramaterapie a posluchače seznamuje se základními metodami vstupu do role, udržování dramatické situace a schopnosti být v prostoru playspace jakožto základním stavebním kameni hry jako terapeutického prostředku. Dalším ze stěžejních koncetů je práce s embodimentem a schopností přinášet a pracovat s vlastními tématami. Studijní literatura a studijní pomůcky: JENNINGS, S. (1994). The Handbook of Dramatherapy. London: New Fetter JENNINGS, S. (ed.) (1992). Dramatherapy. Theory and practice 2. London: New Fetter. JENNINGS, S. (2014). Úvod do dramaterapie. Praha: Jalna. JOHNSON, D. R. (1982). Developmental approaches to drama therapy. The Arts in Psychotherapy, 9, s. 183-189. JOHNSON, D. R. (1992). The dramaterapists "in role". In Jennings, S. (Ed.) Drama therapy: theory and practice. London: Routledge. JONES, P. (2010). Drama as Therapy. New York: Routledge. LANDY, R. (1996). Persona and performance: The Meaning of Role in Drama, Therapy, and Everyday Life. London. LANDY, R. (1994). Drama therapy: Concepts and practices. Springfield, IL: C. C. Thomas. LANDY, R. (2012). Theatre for change: Education, social action and therapy. New York: Palgrave Macmillan. VALENTA, M. (2021). Dramaterapie. Praha: GRADA. VALENTA, M. (2003). Dramaterapeutické projektování. Olomouc: VUP. VALENTA, M. a kol. (2006). Rukověť dramaterapie a teatroterapie. Olomouc: VUP. WARREN, B. (2005). Drama and the arts for adults with Down syndrome: Benefit options and resources book 14 In R.I.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |