| Název předmětu | Teorie a konstrukce vzdělávacích plánů |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/GTVP |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. systém RVP 2. RVP ZV, RVP PV, RVP ZŠS, RVP PrŠ - základní parametry 3. tvorba ŠVP - specifika vzdělávání žáků se SVP 4. Plán pedagogické podpory 5. Individuální vzdělávací plán 6. Individuální výchovný plán 7. Další osobní plány - plán individuálního rozvoje (KP), karta žáka, krizový scénář
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je seznámit se s celým systémem kurikulárních dokumentů regionálního školství, najít mezi nimi souvislosti a využít tyto znalosti při tvorbě individuálních plánů souvisejících s výukou a vzděláním žáků se SVP.
Student zná a umí vysvětlit základní parametry RVP, orientuje se v MDÚ (RVP ZV). Dokáže se orientovat v ŠVP konkrétní školy s cílem modifikovat vzdělávací obsah pro konkrétního žáka se SVP. Umí zpracovat individuální plány ve vzdělávání a výchově žáka. |
| Předpoklady |
|
Student zná obecné zákonitosti systému RVP - strukturu a odlišnosti RVP pro jednotlivé stupně vzdělávání. Rozumí pojmům: základní gramotnosti, klíčové kompetence, průřezová témata, obsah učiva, učební plán.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Závěrečný projekt
Zpracování individuálního plánu na základě předložené kazuistiky žáka se SVP. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |