Předmět: Výroba pomůcek do výuky žáků se SVP

« Zpět
Název předmětu Výroba pomůcek do výuky žáků se SVP
Kód předmětu USS/GPOM
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: - Úvod do problematiky pomůcek pro žáky se SVP. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky s poruchou hybnosti. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky s poruchou autistického spektra. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky se specifickými vývojovými poruchami učení. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky s mentálním postižením. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky se zrakovým postižením. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky se sluchovým postižením. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky s narušenou komunikační schopností.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Cíle: Předmět Výroba pomůcek do výuky žáků se SVP je orientován na praktické kompetence a na jednu z důležitých dovedností v oblasti práce asistenta pedagoga. Předmět je zacílen na podporu kreativity a tvůrčího potenciálu studenta. Každý asistent pedagoga pracující s žáky se SVP by měl být v základních obrysech schopen být kreativní a v případě potřeby dokázat i vytvořit potřebné edukační pomůcky pro podporu vzdělávání žáka se SVP. Studenti si v rámci výuky vyzkouší vytvořit pomůcky pro různé typy SVP. Témata: - Úvod do problematiky pomůcek pro žáky se SVP. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky s poruchou hybnosti. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky s poruchou autistického spektra. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky se specifickými vývojovými poruchami učení. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky s mentálním postižením. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky se zrakovým postižením. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky se sluchovým postižením. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky s narušenou komunikační schopností.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Závěrečný projekt

Podmínkou min. 80 % aktivní účast ve cvičení, plnění individuálně zadaných úkolů.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní