|
Vyučující
|
-
Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: - Úvod do problematiky pomůcek pro žáky se SVP. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky s poruchou hybnosti. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky s poruchou autistického spektra. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky se specifickými vývojovými poruchami učení. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky s mentálním postižením. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky se zrakovým postižením. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky se sluchovým postižením. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky s narušenou komunikační schopností.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
|
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Předmět Výroba pomůcek do výuky žáků se SVP je orientován na praktické kompetence a na jednu z důležitých dovedností v oblasti práce asistenta pedagoga. Předmět je zacílen na podporu kreativity a tvůrčího potenciálu studenta. Každý asistent pedagoga pracující s žáky se SVP by měl být v základních obrysech schopen být kreativní a v případě potřeby dokázat i vytvořit potřebné edukační pomůcky pro podporu vzdělávání žáka se SVP. Studenti si v rámci výuky vyzkouší vytvořit pomůcky pro různé typy SVP. Témata: - Úvod do problematiky pomůcek pro žáky se SVP. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky s poruchou hybnosti. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky s poruchou autistického spektra. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky se specifickými vývojovými poruchami učení. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky s mentálním postižením. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky se zrakovým postižením. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky se sluchovým postižením. - Vytváření a využití pomůcek pro žáky s narušenou komunikační schopností.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Závěrečný projekt
Podmínkou min. 80 % aktivní účast ve cvičení, plnění individuálně zadaných úkolů.
|
|
Doporučená literatura
|
|