Předmět: Technical Aids in Practice

« Zpět
Název předmětu Technical Aids in Practice
Kód předmětu USS/EBTPP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
  • Pospíšilová Ivana, Mgr. Ph.D.
  • Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
The aim of the course is to introduce the importance and ways of classification of technical compensatory aids for people with a disability. They play an irreplaceable role in the life of these people and contribute to some extent to elimination of the negative impacts of the individual physical, perceptive or other disorders or impairments. After successful completion of the course, students should be able to explain the importance of technical compensatory aids for people with a disability, be aware of the individual ways of classification of technical compensatory aids, know the basic types of aids according to the type of disability, and be acquainted with the basic procedure a person with a disability needs to undergo to receive a compensatory aid. Syllabus: " The importance and classification of compensatory aids for people with a disability. " Availability and allocation of compensatory aids for people with a disability. " Technical compensatory aids for people with hearing impairment. " Technical compensatory aids for people with visual impairment. " Technical compensatory aids for people with limited mobility. " Technical aids and devices in speech therapy. " Technical compensatory aids in the process of alternative and augmentative communication.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Needs Education - Intervention (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní