Vyučující
|
-
Burešová Eva, MUDr. Ph.D.
-
Vidlář Aleš, doc. MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seznámení studentů s vybranými kapitolami urologie, zvláště týkající se inkontinence moči. Přehled o morfologii a funkci pánevního dna (u dětí, mužů a žen) ve vztahu k fyziologickým změnám i patologickým poměrům při nemocech a po úrazech. Hlavní pozornost je věnována těmto oblastem: urologické potíže v souvislosti s neurologickými onemocněními, zvláště po traumatech míchy, inkontinence moči, hlavně stresová inkontinence, biofeedback a další formy konzervativní terapie inkontinence, rehabilitace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Seznámení studentů s vybranými kapitolami urologie, zvláště týkající se inkontinence moči.
Na konci výuky mají studenti přehled o morfologii a funkci pánevního dna (u dětí, mužů a žen) ve vztahu k fyziologickým změnám i patologickým poměrům při nemocech a po úrazech. Hlavní pozornost je věnována těmto oblastem: Urologické potíže v souvislosti s neurologickými onemocněními, zvláště po traumatech míchy, inkontinence moči, hlavně stresová inkontinence, biofeedback a další formy konzervativní terapie inkontinence, rehabilitace.
|
Předpoklady
|
Aktivní znalosti získané během předchozího studia (anatomie, fyziologie).
OPD/KIA01 a zároveň HIE/KIA02 a zároveň PAT/KIA01 a zároveň PFY/KIA01 a zároveň NAN/KIB01 a zároveň LBF/KIB21
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška
100% aktivní účast na seminářích a cvičeních. Úspěšné složení závěrečného testu.
|
Doporučená literatura
|
-
Cambell-Walsh. Urology.
-
Dvořáček, J. (1998). Urologie I. - III.. Praha: ISV.
-
Kawaciuk, I. (2000). Urologie. H&H Praha.
-
Krhut, J. a kol. (2005). Neurologie. Galén: Praha.
-
Martan, A., Mašata, J., Halaška, M. (2001). Inkontinence moči. PanMed.
-
Tanagho, E., McAninch, J. Smith's General Urology.
|