Předmět: Německý jazyk pro sociální pedagogy 1

« Zpět
Název předmětu Německý jazyk pro sociální pedagogy 1
Kód předmětu UCJ/KNP1@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
  • Plischke Jitka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Školství v ČR a německy mluvících zemích. Osobnost pedagoga v mezinárodním kontextu. Studium na univerzitách v německy mluvících zemích. Aktuální trendy v oblasti vzdělávání a výuky žáků. Žák se speciálními vzdělávacími potřebami. Jednotlivé jazykové jevy jsou osvojovány s využitím jazykového materiálu z oblasti pedagogiky, psychologie a didaktiky.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cíle: získání jazykových kompetencí v oblasti odborného jazyka využitelných v rámci studia svého oboru v ČR nebo v zahraničí. Získání jazykových dovedností bude podpořeno analýzou aktuálních textů z oblasti pedagogických věd, rozšiřováním odborné slovní zásoby a komunikačních dovedností. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - osvojit si odborný jazyk na úrovni, která umožňuje porozumět, analyzovat a interpretovat odborné texty z oblasti pedagogických věd - orientovat se v odborné cizojazyčné literatuře a kriticky ji reflektovat - aplikovat jednotlivé jazykové dovednosti v rámci profilujících pedagogických disciplín - prezentovat základní znalosti a dovednosti svých oborů v cizím jazyce
Na konci kurzu bude student schopen prokázat dosažení jazykové úrovně B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Bude se orientovat v oblasti základní odborné komunikace v oblasti pedagogiky, psychologie a sociálních věd.
Předpoklady
Aktivní znalost německého jazyka na minimální úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemný test

Vytvoření powerpointové prezentace k předem vymezeným tématům z oblasti pedagogiky, psychologie a sociální práce. 80% přítomnost ve výuce.
Doporučená literatura
  • Funk, H.- Khun, Ch.- Demme, S. (2006). studio d, učebnice A2, lekce 1 - 6. Plzeň - Berlin.
  • Funk, H.- Khun, Ch.- Demme, S. studio d učebnice B1, lekce 5.
  • Perlman-Balme M., Schwalb S. (2008). EM neu 2008 Brückenkurs, Kursbuch. Hueber Verlag, Ismaning, Deutschland.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr