| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Vítová Blanka, doc. JUDr. LL.M. Ph.D.
                
                    Petr Michal, doc. JUDr. Ph.D.
                
                    Tomoszek Maxim, JUDr. Ph.D.
                
                    Hamuľáková Klára, JUDr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Zvláštnosti přístupu ke vzdělávání dospělých. Metody pedagogické práce. Způsoby zapojení studentů do společných vzdělávacích aktivit. Závěrečné hodnocení studentů. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Předmět cílí především na rozvoj pedagogických dovedností studenta, sekundárním cílem je rovněž upevňování znalostí, neboť hluboká strukturovaná znalost problematiky je předpokladem pro to, aby mohly být znalosti srozumitelně předány. V rámci prvního semestru předmětu je student povinen se účastnit spolu se školitelem určených přednášek a seminářů a zapojit se společně se školitelem do jejich výuky, např. vedením dílčích výukových aktivit, a to v rozsahu alespoň 6 vyučovacích hodin seminářů (prezenční forma) nebo 2 vyučovacích hodin seminářů (kombinovaná forma), s následným odevzdáním studentovy reflexe této výuky. Poté je ve spolupráci se školitelem vybráno téma, v jehož rámci má student své pedagogické dovednosti profilovat a student je povinen si pro výuku připravit plán hodiny a výukové podklady, které konzultuje se svým školitelem. Rozvoj pedagogických dovedností studenta
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Absolvování tohoto předmětu není podmíněno úspěšným absolvováním jiného předmětu. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Analýza výkonů studenta 
 Student je povinen účastnit se spolu se školitelem určených přednášek a seminářů a zapojit se společně se školitelem do jejich výuky, např. vedením dílčích výukových aktivit, a to v rozsahu alespoň 6 vyučovacích hodin seminářů (prezenční forma) nebo 2 vyučovacích hodin seminářů (kombinovaná forma), s následným odevzdáním studentovy reflexe této výuky. Poté je ve spolupráci se školitelem vybráno téma, v jehož rámci má student své pedagogické dovednosti profilovat a student je povinen si pro výuku připravit plán hodiny a výukové podklady, které konzultuje se svým školitelem.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    ALEMANNO, A., KHADAR, L. (eds.). (2018). Reinventing Legal Education. How Clinical Education Is Reforming the Teaching and Practice of Law in Europe.. Cambridge University Press. 
                
                    DEMEOLA, Z., CORNETT, L., ANDERSON, E., HULSE, K., U. (2021). Foundations Instructional Design Guide. Use Learning Outcomes & Standards-Based Assessments to Train Better Lawyers.. Institute for the Advancement of the American Legal System. 
                
                    MAHARG, P. (2016). Transforming Legal Education: Learning and Teaching the Law in the Early Twenty-First Century. Routledge. 
                
                    SCHWARTZ, M., H., SPARROW, S., HESS, G., F. (2017). Teaching Law by Design. Engaging Students from the Syllabus to the Final Exam. (2nd ed.).. Carolina Academic Press. 
                
                    SCHWARTZ, M. H., SPARROW, S., HESS, G., F. (2013). What the Best Law Teachers Do. Harvard University Press. 
                 
 
 |