| Název předmětu | Epidemiologická metodologie; EBM | 
|---|---|
| Kód předmětu | PVL/VAA11 | 
| Organizační forma výuky | Seminář | 
| Úroveň předmětu | Magisterský | 
| Rok studia | nespecifikován | 
| Semestr | Zimní | 
| Počet ECTS kreditů | 1 | 
| Vyučovací jazyk | Angličtina | 
| Statut předmětu | Povinný | 
| Způsob výuky | Kontaktní | 
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž | 
| Doporučené volitelné součásti programu | Není | 
| Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům | 
| Vyučující | 
|---|
| 
 | 
| Obsah předmětu | 
| Semináře jsou zaměřeny na epidemiologickou metodologii a EBM. Medicína založená na důkazech je nedílnou součástí epidemiologie. Medicína založená na důkazech si klade za cíl aplikovat nejlepší dostupné důkazy získané z vědecké metody na lékařské rozhodování. EBM jako nedílná součást epidemiologie. Semináře jsou zaměřeny na validitu, význam a aplikace diagnostických testů, léčby a intervence, včetně praktických příkladů. | 
| Studijní aktivity a metody výuky | 
| Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace | 
| Výstupy z učení | 
| Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Student se seznámí s epidemiologickou metodou práce, která je využívána při studiu vzniku nemocí a při identifikaci faktorů, které vznik nemocí ovlivňuji nebo podmiňují. Cílem epidemiologické metody práce je faktory identifikovat, objektivně prokázat jejich roli při vzniku a rozvoji onemocnění a následně vypracovat, navrhnout a ověřit odpovídající preventivní opatření. Student se seznámí s designem epidemiologických studií deskriptivních i analytických. Bude procvičovat jejich rozpoznání, analýzu a interpretaci výsledků na praktických příkladech. Student se seznámí se základy EBM jako integrací nejlepšího vědeckého důkazu s klinickou odborností a pacientovými hodnotami. Po semináři by měl být student schopen rychle vyhledat a vybrat důležité informace z epidemiologických studií, posoudit validitu diagnostického testu a terapeutické intervence. | 
| Předpoklady | 
| Basic knowledge of microbiology, immunology and internal medicine. PVL/VAB13 ----- nebo ----- PVL/VAB23 a zároveň MIK/VAA12 ----- nebo ----- MIK/VAB31 a zároveň PAT/VAA11 ----- nebo ----- PAT/VAB22 | 
| Hodnoticí metody a kritéria | 
| Analýza výkonů studenta Aktivní účast studentů na seminářích. Zápočtový test. | 
| Doporučená literatura | 
| 
 | 
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází | 
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Lékařská fakulta | Studijní plán (Verze): General Medicine (2021) | Kategorie: Lékařské vědy | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní | 
| Fakulta: Lékařská fakulta | Studijní plán (Verze): General Medicine (2021) | Kategorie: Lékařské vědy | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |