|
Vyučující
|
-
Bubeníková Štěpánka, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Základní poznatky didaktiky Metodika výuky ošetřovatelské péče Metodika aplikace ošetřovatelského procesu v pedagogickém procesu Příprava a rozbor tematických celků výuky v klinických podmínkách Vedení pedagogické dokumentace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 2 hodiny za semestr
|
|
Výstupy z učení
|
Tento předmět zprostředkovává studentům poznatky z oboru pedagogiky a obecné didaktiky nutné pro práci mentora odborné klinické praxe. Informuje o systému profesí v ČR, možnosti dalšího vzdělávání v oboru a o legislativním ukotvení práce mentora odborné klinické praxe. Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický základ obecné didaktiky a didaktiky klinické praxe. Součástí předmětu je praktický nácvik a aplikace poznatků do práce mentora.
Studenti se budou orientovat ve zdravotnickém školství jako systému, budou schopni identifikovat specifika jeho jednotlivých prvků i jeho samotného jako otevřeného systému. Studenti se budou orientovat ve struktuře a fungování vzdělávacích institucí (SZŠ, VZŠ, VŠ) jako organizací. Studenti budou schopni realizovat pedagogickou praxi v podmínkách klinické ošetřovatelské péče.
|
|
Předpoklady
|
Orientace v zákládech didaktiky a pedagogiky, práce s deníkem odborné praxe a orientace v portfoliu o výkonech při vykonávání odborné klinické praxe.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozhovor, Seminární práce
Aktivní účast ve výuce. Předmět bude zakončen kombinovanou formou ústního kolokvia a vypracováním písemné práce na zadané téma: Proč být mentorem odborné praxe na klinickém pracovišti a co mohu já, jako mentor studentům nabídnout. Písemná práce bude v rozsahu 3-4 normostrany dle podmínek pro psaní závěrečných prací na FZV UP.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Cichá, M., & Dorková, Z. (2006). Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Dušová, B. (2006). Pedagogika a didaktika. Ostrava.
-
Kalhous, Z., & Obst, O. (2009). Školní didaktika. Praha: Portál.
-
Kuberová, H., & Pilařová, D. (2010). Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál.
-
Podlahová, L. (2007). Učitel sekundární školy: studijní opora. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
|