| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Bubeníková Štěpánka, Mgr. Ph.D.
                
                    Svancarová Kateřina, Mgr.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Pro praxi jsou vytvořeny výchovně-vzdělávací cíle. Cíle jsou určeny v rovině kognitivní, afektivní a psychomotorické. Pro studentky jsou ukazatelem toho, co od nich bude na praxi vyžadováno a co bude hodnoceno.   Student absolvuje praxi na těchto odděleních: . 4 týdny odborné praxe na porodním sále (160 hodin) . 1,5 týdne odborné praxe na oddělení gynekologie (60 hodin) 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Pracovní činnosti (dílny) 
                    
                
                    
                    Účast na výuce
                        - 220 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Předmět je koncipován jako praktický v podmínkách klinického pracoviště. Odborná praxe je nedílnou součástí studijního programu. Umožňuje studentům aplikovat teoretické znalosti v podmínkách klinické praxe. Odborná praxe také poskytuje prostor pro zdokonalování zručnosti, dovednosti a návyků. Pro praxi jsou vytvořeny výchovně- vzdělávací cíle. Cíle jsou určeny v rovině kognitivní, afektivní a psychomotorické. Pro studenta jsou ukazatelem toho, co od nich bude na praxi vyžadováno a co bude hodnoceno. V neposlední řadě slouží k sebereflexi studenta. Student se také naučí profesionální komunikaci. Student bude v rámci této praxe vykonávat odbornou klinickou praxi pod vedením tutora a mentora klinické praxe na těchto klinických pracovištích: . 4 týdny odborné praxe na porodním sále (160 hodin) . 1,5 týdne odborné praxe na oddělení gynekologie (60 hodin) Péči studenti budou poskytovat na základě EBM, EBMid, EBP, EBN. Student bude umět: identifikovat  individuální bio-psycho-sociální a spirituální potřeby klientek; vypracovat dlouhodobý i krátkodobý ošetřovatelský plán péče a denní záznamy; pracovat s dokumentací na daném pracovišti; empaticky přistupovat ke klientce a jejímu doprovodu. Naučí se pracovat v týmu, komunikovat s pacientkou/klientkou i ostatními pracovníky v týmu daného oddělení.   Studentky budou poskytovat péči v porodní asistenci na základě Evidence Based Midwifery.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Teoretická znalost základních ošetřovatelských dovedností a výkonů, znalost principu a jednotlivých fází procesu péče v porodní asistenci a zanalost základní ošetřovatelské péče. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozhovor, Seminární práce 
 Aktivní účast na odborné praxi v podmínkách klinického pracoviště. Vedení portfolia a záznamníku výkonů studentem, vypracování jednotlivých podkladů vztahujících se k odborné praxi a k portfoliu.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Hájek Z., Čech E., Maršal K. (2014). Porodnictví 3. vydání. 
                
                    Ilona Plevová, Renáta Zoubková a kol. (2021). Sestra a akutní stavy od A do Z. Praha: Grada Publishing. 
                
                    Martin Procházka a kol. (2020). Porodní asistence. Praha-Maxdorf. 
                
                    Martin Procházka, Radovan Pilka. (2018). Porodnictví pro studenty lékařství a porodní asistence. Olomouc. 
                
                    Pilka, R., Procházka, M., & Michalíková, Z. (2012). Gynekologie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 
                
                    Roztočil, A. (2008). Moderní porodnictví. Praha: Grada. 
                 
 
 |