| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Svobodová Zuzana, PhDr.
                
                    Bubeníková Štěpánka, Mgr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Blok I: Typy softwarových souborů a jejich užití Blok II: Klinické informační systémy Blok III: Zpracování odborného textu Blok IV: Prezentace dat Blok V: Statistické analýzy Blok VI: Elektronické vyhledávání v databázích 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností 
                    
                
                    
                    Domácí příprava na výuku
                        - 14 hodin za semestr
                    Účast na výuce
                        - 16 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Předmět je koncipován jako praktický a poskytuje úvod do používání různých softwarových souborů, klinických informačních systémů, zpracováni textu, prezentace dat, statistické analýzy a on-line vyhledávání v odborných databázích. Student získá schopnosti orientovat se v oblasti základního aplikovaného programového vybavení, používat běžné programy pro editaci, zpracování dat a komunikaci.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Studenti znají základní práci s PC, orientují se v základních PC programech. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce 
 Účast na seminářích a praktických cvičeních, vypracování seminární práce.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Hendl, J. (2004). Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál. 
                
                    Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu : Základy kvantitativního výzkumu. Praha. 
                
                    Melnyk, B.M., Fineout-Overholt, E. (2005). Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare.. Philadelphia: Lippincott Williams. 
                
                    Pelikán, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum. 
                
                    Punch, K., & Hendl, J. (2008). Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál. 
                
                    Punch, K. F. (2008). Základy kvantitativního šetření. Portál, Praha. 
                
                    Šárka Vévodová, Kateřina Ivanová. (2015). Základy metodologie výzkumu pro nelékařské zdravotnické profese. Olomouc. 
                
                    Šárka Vévodová, Kateřina Ivanová. (2015). Základy metodologie výzkumu pro nelékařské zdravotnické profese. Olomouc. 
                
                    Walker, I. (2012). Výzkumné metody a statistika. Grada. 
                 
 
 |