| Vyučující | 
    |  | 
    | Obsah předmětu | 
    | Podpora zdraví jako edukační pole - podmínky a projevy žádoucího vztahu ke zdraví. Kognitivní, efektivní a psyhomotorické cíle edukace. Porodní asistentka v rolích edukátora, lídra, advokáta, vůdce, výzkumníka. Formy a metody edukace vzhledem ke kultuře a subkultuře klientek. Metody a techniky edukace - audio, video, verbální, motorické vzhledem ke stylům učení klientek. Projektování a jeho algoritmus. Řízení ante a post factum - etapy. Ekomapa edukace. Projekty pro cílové uživatelské skupiny (determinované a nedeterminované). Edukace, autoedukace, reedukace. Primární, sekundární a terciální prevence. Projekty pro kooperaci s institucemi s primární edukační funkcí - rodina, škola. Projekty pro kooperaci zdravotnických  institucí s klientelou. Zadání projektu. Projekty pro masmedia. Zaměření na ženu v těhotenství, při porodu, po porodu, na novorozence, rodiče a na ženu s gynekologickým onemocněním. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti 
                    
                
                    
                    Domácí příprava na výuku
                        - 30 hodin za semestr
                    Účast na výuce
                        - 10 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Seznámit studenty s významem a obsahem edukační role porodní asistentky. Představit podmínky, procesy edukace, formy a metody edukace klientely v gynekologii a porodnictví. Rozlišit cílové skupiny edukace. Vysvětlit algoritmus projektování edukace. Při praktických pokusech o projekt edukace naučit studenty vytvářet projekty pro konkrétní cílovou skupinu klientů. Seznámit s obtížemi tvorby - jazykovými problémy, se zásadami tvorby a autorskými podmínkami. Upozornit na problémy týmové práce a technické realizace. Na základě rekognoskace potřeb klientů navrhne různé možnosti edukace. Vytvoří scénář edukačního projektu pro zvolenou cílovou skupinu klientů, v němž předvede znalosti teorie a praxe edukace. Zpracuje komplexně edukační projekt a odevzdá v elektronické a tištěné formě.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | nespecifikováno 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Známkou, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor 
 Na základě nejnovějších poznatků v oboru zpracovat seminární práci pro vybranou cílovou skupinu ve formě vhodné edukační opory (brožura, leták, film apod.) Tuto představit a obhájit veřejně. Elektronickou a tištěnou verzi v rozsahu min. 5 normostran odevzdat před prezentací.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Fifková, H. (2009). Sexuální výchova-vybraná témata. Praha: MŠMT. 
                
                    J. Průcha. (1997). Moderní pedagogika. Praha, Portál. 
                
                    Juřeníková, P. (2010). Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing. 
                
                    Křivohlavý, J. (2009). Psychologie zdraví. Praha - Grada. 
                
                    PLAMÍNEK, J. (2010). Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0.. Praha: GRADA. 
                
                    Průcha, J., Janík, T., & Rabušicová, M. (2009). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál. 
                
                    Tomanová, D. (1999). Dovednost projektovat program pro determinovanou uživatelskou skupinu. In Pedaagogická orientace, 1999, č. 3, s. 69-78.. 
                
                    Úlehla I. (2005). Umění pomáhat. Praha:SLON. 
                
                    Vágnerová, M. (2012). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál. 
                
                    VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. (2008). Pedagogika pro učitele. Praha : Grada. 
                 
 
 |