| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Svobodová Zuzana, PhDr.
                
                    Bubeníková Štěpánka, Mgr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Blok I: Typy softwarových souborů a jejich užití Blok II: Klinické informační systémy Blok III: Zpracování odborného textu Blok IV: Prezentace dat Blok V: Statistické analýzy Blok VI: Elektronické vyhledávání v databázích 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností 
                    
                
                    
                    Domácí příprava na výuku
                        - 22 hodin za semestr
                    Účast na výuce
                        - 8 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Předmět je koncipován jako praktický a poskytuje úvod do používání různých softwarových souborů, klinických informačních systémů, zpracováni textu, prezentace dat, statistické analýzy a on-line vyhledávání v odborných databázích. Student získá schopnosti orientovat se v oblasti základního aplikovaného programového vybavení, používat běžné programy pro editaci, zpracování dat a komunikaci.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Studenti znají základní práci s PC, orientují se v základních PC programech. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce 
 Účast na seminářích a praktických cvičeních, vypracování seminární práce.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Hendl, J. (2004). Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál. 
                
                    Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu : Základy kvantitativního výzkumu. Praha. 
                
                    Melnyk, B.M., Fineout-Overholt, E. (2005). Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare.. Philadelphia: Lippincott Williams. 
                
                    Pelikán, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum. 
                
                    Punch, K., & Hendl, J. (2008). Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál. 
                
                    Punch, K. F. (2008). Základy kvantitativního šetření. Portál, Praha. 
                
                    Šárka Vévodová, Kateřina Ivanová. (2015). Základy metodologie výzkumu pro nelékařské zdravotnické profese. Olomouc. 
                
                    Walker, I. (2012). Výzkumné metody a statistika. Grada. 
                 
 
 |