| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Javornická Daniela, Mgr. et Bc.
                
                    Bubeníková Štěpánka, Mgr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Seznámení se s kvalifikačním vzděláváním porodních asistentek a jejich kompetencí v České republice. Seznámení se se studijním plánem studijního programu Porodní asistence na Fakultě zdravotnických věd Univerzity Palackého v Olomouci. Účast na aktivitách pořádaných Ústavem porodní asistence (konference, odborné exkurze, praktický výcvik a další. Seznámení studentů s organizací a systémem péče porodní asistentky o ženy v těhotenství, při porodu, v šestinedělí v České republice. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace 
                    
                
                    
                    Účast na výuce
                        - 200 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | V rámci programu LLP vypracují zahraniční studenti esej zabývající se srovnáním odborné přípravy v zemi, kde se pobyt uskutečňuje se zemí, ve které probíhá jejich odborné vzdělávání. Studenti vzhledem k získaným zkušenostem v rámci studia v domovské zemi budou schopni srovnat rozdíly v pracovní zátěži porodní asistentky v ČR a jejich zemi. Studenti budou schopni analyzovat, popsat a vysvětlit rozdíly v práci porodních asistentek v jejich domovské zemi a v ČR.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Student se orientuje v problematice poskytování péče porodní asistentkou v rodné zemi. Zná legislativu vztahující se k dané problematice porodní asistence. Zná své kompetence a náplň práce na odborné klinické praxi. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Systematické pozorování studenta 
 Absolvování praktického výcviku, seznámení se s kompetencemi porodních asistentek a s platnou legislativou vztahující se k práci porodních asistentek na všech úrovních poskytování péče o ženy. Seminární práce.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Standardy péče pro porodní asistentky (www.internationalmidwives.org). 
                
                    Vyhláška 423/2004 Sb. kreditní systém pro vydání osvědčení k výkonu zdravotnického povolání bez přímého vedení nebo odborného dohledu zdravotnických pracovníků. 
                
                    Vyhláška 55/2011 Sb. o činnostech zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků. 
                
                    Zákon 105/2011 Sb. Zákon o nelékařských zdravotnických povolání (o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů). 
                
                    Bulechek, G., Butcher, H., Mc Closkey-Dochterman, J. (2008). Nursing Intervention Classification (NIC). St. Louis: Mosby. 
                
                    Herdman, T.H., et al. (2012). NANDA Internalionl Nursing Diagnoses: Definitions & Classification 2012-2014. Oxford: Wiley-Blackwell. 
                
                    Johnson, M., Bulechek, G., Butcher, H. et al. (2006). NANDA, NOC and NIC Linkageas, Nursing diagnoses, Outcomes, Interventions.. St. Louis: Mosby, 2006. 
                
                    Leifer, G. (2004). Úvod do porodnického a pediatrického ošetřovatelství. Grada, Praha. 
                
                    Moorhead, S., Johnson, M., Maas, M., Swanson, E. (2008). Nursing Outcomes Classification (NOC). St. Louis: Mosby. 
                
                    Procházka, M., Pilka, R. et al. (2012). Obstetrics. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 
                 
 
 |