| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Dostalíková Věra, Mgr.
                
                    Klásková Eva, prof. MUDr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Úloha porodní asistentky při péči o dítě přijatého na JIP - postupy a příprava intenzivního lůžka. Podrobně seznamuje s vedením ošetřovatelské dokumentace, plánování oše.péče. Popisuje specifika ošetřovatelské péče o dětského pacienta do 10 let věku v intenzivní péči: anatomické a fyziologické specifika dětského věku, podávání parenterální a enterální výživy, poruchy vědomí v dětském věku, respirační onemocnění v intenzivní péči u dětí, diabetes mellitus a jeho komplikace v dětském věku, kardiologická onemocnění v dětském věku, popáleniny, traumata v dětském věku, infekční onemocnění dětského věku, intoxikace v dětském věku. Analgoterapie v dětském věku. Kardiopulmonální resuscitace u dětí.  Hypotermie v pediatrii, stav vedoucí k hypotermii, příprava dítěte a prostředí na léčbu hypotermií. Transport dítěte, spolupráce se složkami IZS. Umírání na dětských JIP, podpora a edukace rodičů. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Nácvik pohybových a pracovních dovedností 
                    
                
                    
                    Domácí příprava na výuku
                        - 55 hodin za semestr
                    Účast na výuce
                        - 40 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Předmět teoreticky a prakticky připravuje posluchače k zabezpečení ošetřování dětského pacienta do 10 let věku se selháváním nebo selháním základních životních funkcí, jejich podporou či náhradou. Podrobně se orientuje ve specifických život zachraňujících postupech a v adekvátní (komplikacím předcházející) péči o děti v intenzivní a resuscitační péči. Po absolvování předmětu bude student schopný pracovat na oddělení pediatrie a poskytovat vysoce specializovanou péči o dítě do 10 let věku. Bude schopný připravit a zajistit péči na intenzivním lůžku.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | nespecifikováno 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Písemný test 
 100% účast ve výuce, pwp prezentace, zkouška.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Archalousová et al. (2023). Validované intervence ve vztahu ke kurikulu v oborech ošetřovatelství- pediatrickém, gynekologyckém, porodnicko-neonatologickém, komunitním. Plzeň. 
                
                    Bláhová Květa et al. (2020). Kazuistiky z pediatrie. Praha: Maxdorf. 
                
                    Fendrychová Jaroslava. (2021). Vybrané kapitoly z ošetřovatelské péče v pediatrii. Brno: NCO NZO. 
                
                    Hlaváčková Eva et al. (2019). Ošetřovatelská péče v pediatrii: soubor pracovních listů. Pardubice: Univerzita Pardubice. 
                
                    Klíma Jiří. (2021). Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada Publishing. 
                
                    Kučová jana et al. (2020). Logbook - studijní opora pro sestry na oddělení neonatologie. Ostrava: FNO. 
                
                    Lebl Jan et al. (2020). Diferenciální diagnostika v pediatrii. Praha: Galén. 
                
                    Ondriová Iveta et al. (2023). Kazuistiky z ošetřovatelství v pediatrii. Praha: Grada Publishing. 
                
                    Šebková Alena et al. (2023). Praktické dětské lékařství. Praha: Grada Publishing. 
                
                    Votruba Václav et al. (2022). Kapitoly z dětské intenzivní péče. Brno: NCO NZO. 
                 
 
 |