| Název předmětu | Metodologie a statistika II. (kvalitativní výzkum) |
|---|---|
| Kód předmětu | POA/IPP08 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení + Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1) Primární kvalitativní výzkum a) vymezení pojmu kvalitativní výzkum a vysvětlení paradigmatických rozdílů mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem; b) identifikace problému, stanovení cíle výzkumu a formulace výzkumných otázek; c) tvorba obecného konceptuálního rámce kvalitativního výzkumu; d) výběr metodologických přístupů a vysvětlení rozdílů mezi metodami přístupů, metodami sběru dat a metodami analýzy dat; e) proces sběru dat v kvalitativním výzkumu; f) proces analýzy kvalitativních dat; g) vymezení obecných principů analýzy a interpretace kvalitativních dat; h) výběr metod validity kvalitativního výzkumu; i) metodologie a hlavní typy výzkumu, metody studia zdravotního stavu, zdroje informací o nemoci populace 2) Sekundární kvalitativní výzkum a) význam kvalitativních systematických review pro zdravotnické vědy (porodní asistenci) b) hierarchie kvalitativních vědeckých důkazů c) formulace review/výzkumné otázky d) nástroj PICo e) kritické hodnocení primárních kvalitativních studií f) úvod do tvorby protokolu kvalitativního systematického review
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
| Výstupy z učení |
|
Studenti získají základní informace o kvalitativním primárním a sekundárním výzkumu a jeho metodologii. Studenti by měli být schopni navrhnout výzkumný projekt metodologie kvalitativního výzkumu z oboru porodní asistence.
Studenti získají základní informace o kvalitativním primárním a sekundárním výzkumu a jeho metodologii. Poznatky budou schopni implementovat do praxe. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
POA/IPC01 ----- nebo ----- POA/IPP01 |
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
a) 100% účast na seminářích b) výběr, zpracování a obhajoba návrhu projektu metodologie primárního kvalitativního výzkumu z oboru porodní asistence. c) Písemný test. Okruhy ke kolokviu: 1. Hlavní typy výzkumů 2. Formulace výzkumné otázky, formulace hypotéz 3. Kauzalita a etiologie 4. Ukazatele frekvence nemoci 5. Ukazatele asociace nemoci 6. Zdroje dat a informací o nemoci 7. Validita 8. Klinické kontrolované studie 9. Význam review pro zdravotnické vědy 10. Etika zdravotnického výzkumu 11. Charakteristika kvalitativního výzkumu 12. Metodologické přístupy v kvalitativním výzkumu 13. Příprava kvalitativního výzkumu (plán činností) 14. Metody získávání dat v kvalitativním výzkumu 15. Metody analýzy v kvalitativním výzkumu |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Fakulta zdravotnických věd | Studijní plán (Verze): Intenzivní péče v porodní asistenci (2020) | Kategorie: Zdravotnictví | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |