Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Activating (Simulations, Games, Dramatization)
- Attendace
- 25 hours per semester
- Homework for Teaching
- 25 hours per semester
- Preparation for the Exam
- 25 hours per semester
|
The main goal of the subject is to introduce the basics of experiential education and its possible use in educational and commercial context. Even though some theoretical background will be given, students will also try some activities on their own and will practise competencies required to become a good instructor. Several guests, who use experiential education in their work, will be invited for example instructors from ZDrSEM, who teach first aid by using methods of experiential education, or an instructor from European Federation of Psychology Students Associations.
Basic knowledge of experiential education; improvement in competencies needed to become a good instructor
|
-
Franc, D., Zounková, D., & Martin, A. (2007). Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press.
-
Hanuš, M., Hanuš, R. (Eds.). (2016). Instruktorský slabikář. Metodická příručka pro všechny, kdo organizují kurzy zážitkové pedagogiky. Praha: Nadační fond Gymnasion.
-
Hilská, V. (2013). Zlatý fond her IV: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
-
Hrkal, J., Hanuš, R. a kol. (2007). Zlatý fond her II: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
-
Jirásek, I., Dobal, J., Drahanská, P., Hanuš, R., Němec, J., Neuman, J., Svatoš., V., Šebek, L., Uher, J. Gymnasion (Časopisy pro zážitkovou pedagogiku). Prázdninová škola Lipnice.
-
Jirásek, I. (2008). Zlatý fond her I: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
-
Kirchner, J. Psychologie prožitku a dobrodružství pro pedagogiku a psychoterapii. Brno: Computer Press, 2009..
-
Kolařík, M.:. Interakční psychologický výcvik. Praha: Grada Publishing.
-
Neuman,J. A kol. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál, 1999..
-
Vážanský, M. Volný čas a pedagogika zážitku.
-
Zounková, D. (2007). Zlatý fond her III: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
|