Vyučující
|
-
Obereignerů Radko, doc. PhDr. Ph.D.
-
Jochmannová Leona, PhDr. Ph.D.
-
Rozsívalová Eva, MUDr. Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Specifické otázky dětské klinické psychologie, psychodiagnostika dětí jako předpoklad psychoterapie dětí. Psychoterapie dětí a dospívajících (specifika, cíle, indikace, formy, prostředky, průběh), individuální, skupinová a rodinná terapie, speciální úseky psychoterapie dětí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 21 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Prostředky a specifika psychoterapie u dětí a mládeže. Interakce psychoterapeuta a dítěte. Individuální a skupinová terapie. Demonstrace a výcvik v technikách a postupech psychoterapie dětí a mládeže.
Student rozlišuje jednotlivé poruchy psychického vývoje v dětském a dorostovém věku, student se orientuje v psychoterapii dětí a dospívajících.
|
Předpoklady
|
Vývojová psychologie 1-3, Patopsychologie dětí Psychoterapie dětí 1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Seminární práce
Aktivní účast (80%) ve výuce, zájem o obor, dětská případová studie
|
Doporučená literatura
|
-
Heller, L. & LaPierre, A. Uzdravení vývojového traumatu.
-
Matoušek, O. (Ed.). Dít traumatizované v blízkých vztazích.
-
Říčan, P., Krejčířová, D., et al. Dětská klinická psychologie.
|