Vyučující
|
-
Aigelová Eva, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Vymezení pojmu internetové poradenství - Návaznost na krizovou intervenci - Různá východiska pro poskytování služeb internetového poradenství - Typy dotazů - Guide-lines pro odpovědi - Etická stránka internetového poradenství - Praktické procvičování - Monitorování stránek www.internetporadna.cz
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 34 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem je zprostředkovat a procvičit potřebné praktické dovednosti pro práci v internetovém poradenství. Návaznost na krizovou intervenci, různá východiska pro poskytování služeb internetporadenství.
Studenti získají dovednost písemně odpovídat na dotazy s psychologickou problematikou
|
Předpoklady
|
Úspěšné ukončení 2.bloku studia psychologie, schopnost empatie, dovednost citlivě se písemně vyjadřovat.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Účast na seminářích Nejméně dvě kvalitně zpracované odpovědi na dotazy (výber po dohode s vyučujícím)
|
Doporučená literatura
|
-
Horská, B., Lásková, A., Ptáček, L. (2010). Internet jako cesta pomoci.. Praha: Slon.
-
Pavel Veselský. Veselský, P.(2009). Internetové poradenství. In: Baštecká, B. (2009). Psychologická encyklopedie: aplikovaná psychologie , s.136-140. Praha: Portál..
-
Špatenková N. a kol. (2004). Krizová intervence pro praxi. Praha: Grada.
|