Vyučující
|
-
Charvát Miroslav, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Náplní předmětu EXP2 jsou zejména prezentace vlastních experimentů studentů. V případě volného času jsou probírány konkrétní technické problémy při realizaci experimentů a kvaziexperimentů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Laborování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 35 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Experimentální psychologie 2 Tento předmět se skládá z vlastních prezentací výsledků experimentálních cvičení studentů, které jsou poté ve skupině prodiskutovány a kriticky hodnoceny. V rámci výuky v jednom týdnu jsou dle předchozího rozpisu probrány cca 2 až 4 experimenty (každý o cca 30 minutách).
Studenti si ve dvojicích (případně i trojicích) procvičí hodnocení experimentální studie malého rozsahu. Hlavními výstupními kompetencemi jsou naplánování, provedení a prezentace vlastních experimentálních cvičení včetně kritického zhodnocení a diskuze nad výsledky.
|
Předpoklady
|
Předmět EXP2 je povinným navazujícím předmětem kategie A a podmínkou pro jeho splnění je zejména absolvování předmětu EXP1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Podmínky pro udělení zkoušky: Prezentace vlastního experimentu a jeho výsledků v powerpointu (cca 15-30 min.) - musí to být experiment! (viz metodologickou literaturu) - musí se týkat psychologie! - musí se jednat o vlastní práci (inspirace a opakovaní již provedených exp. je možné). - prezentace by měla obsahovat: a) stručná teoretická východiska či uvedení do problému, b) výzkumnou otázku - hypotézu, c) popis souboru a metody jeho výběru, d) popis zvoleného designu experimentu, e) přehlednou prezentaci výsledků s komentářem, f) diskusi nad klady a nedostatky experimentu (přiznání se k chybám nemusí snižovat hodnocení), Máte možnost práce ve dvojicích (u značně náročných experimentů i ve trojicích). Své záměry můžete konzultovat na cvičeních s menším počtem studentů (max. 10) v rámci EXP1. Jedná se o experimentální cvičení, a není proto například nutné získávat velký počet účastníků či zpracovávat data statistickými testy.
|
Doporučená literatura
|
-
Coolican, H. (1999). Research Methods and Statistics in Psychology. London.
-
Cumminsová, D. (1998). Záhady experimentální psychologie. Praha.
-
Ferjenčík, J. (2000). Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha.
-
Hoskovec, J. (1992). Tajemství experimentální psychologie. Praha.
-
Maxwell, S.E., Delaney, H.D. (2004). Designing experiments and analyzing data. London.
|