Lecturer(s)
|
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
- Attendace
- 24 hours per semester
- Semestral Work
- 16 hours per semester
- Preparation for the Exam
- 10 hours per semester
|
Learning outcomes
|
The goal is to get basic knowledge of linguistic concepts and linguistic problems, the process of language acquisition and speech disorders from psychological, linguistic and neurological aspects
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance, Didactic Test, Seminar Work
|
Recommended literature
|
-
Čermák, F. (2011). Jazyk a jazykověda - přehled, slovníky.. Praha.
-
Černý, J. (2005). Malé dějiny lingvistiky. Praha.
-
Erhart, A. (2001). Úvod do psycholingvistiky. Brno.
-
Hagege, C. Člověk a řeč.
-
Love, R. J., Webb, W. G. (2009). Mozek a řeč ? neurologie nejen pro logopedy. Praha.
-
Nebeská, I. (1992). Úvod do psycholingvistiky. Praha.
-
Pinker, S. (2010). Jazykový instinkt. Praha.
-
Pinker, S. (2008). Slova a pravidla. Praha.
-
Průcha, J. (2011). Dětská řeč a komunikace - poznatky vývojové psycholingvistiky.. Praha.
|