Předmět: Klinická psychologie 3

« Zpět
Název předmětu Klinická psychologie 3
Kód předmětu PCH/DKPS3
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kupka Martin, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Terminální onemocnění, paliativní péče. Hospic. Smrt a umírání. Infaustní prognóza. Eutanázie. Sebevražedné chování. Salutogeneze - Vnímaná vlastní zdatnost, Ego kompetence, Smysl pro osobnostní integritu, Nezdolnost v pojetí hardiness, Resilience. Chování typu A - B. Osobnost typu C - D. Prevence - primární, sekundární, terciální. Dobrovolnické programy. Rehabilitace. Psychoterapie. Komunitní terapie. Syndrom vyhoření. CFS syndrom. Supervize. Etické standardy. WHO.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 13 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
Výstupy z učení
Studenti si osvojí základní poznatky, které se týkají následujících problémů: Terminální onemocnění, paliativní péče. Hospic. Smrt a umírání. Infaustní prognóza. Eutanázie. Sebevražedné chování. Salutogeneze - Vnímaná vlastní zdatnost, Ego kompetence, Smysl pro osobnostní integritu, Nezdolnost v pojetí hardiness, Resilience. Chování typu A - B. Osobnost typu C - D. Prevence - primární, sekundární, terciální. Dobrovolnické programy. Rehabilitace. Psychoterapie. Komunitní terapie. Syndrom vyhoření. CFS syndrom. Supervize. Etické standardy. WHO.
Studenti si osvojí základní poznatky, které se týkají následujících problémů: Terminální onemocnění, paliativní péče. Hospic. Smrt a umírání. Infaustní prognóza. Eutanázie. Sebevražedné chování. Salutogeneze - Vnímaná vlastní zdatnost, Ego kompetence, Smysl pro osobnostní integritu, Nezdolnost v pojetí hardiness, Resilience. Chování typu A - B. Osobnost typu C - D. Prevence - primární, sekundární, terciální. Dobrovolnické programy. Rehabilitace. Psychoterapie. Komunitní terapie. Syndrom vyhoření. CFS syndrom. Supervize. Etické standardy. WHO.
Předpoklady
Účast na přednáškách a seminářích. Zvládnutí Klinické psychologie 1 a 2. Účast na výuce předmětu Psychopatologie.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Didaktický test

Účast na přednáškách a seminářích. Vytvoření seminární práce. Zvládnutí zápočtového testu a závěrečné zkoušky.
Doporučená literatura
  • Haškovcová, H. (2002). Lékařská etika. Praha.
  • Haškovcová H. (2000). Thanatologie - nauka o umírání a smrti. Praha - Galén.
  • Svoboda, M. - Krejčířovas, D. - Vágnerová, M.:. Psychodiagnostika dětí a dospívajících.
  • SVOBODA, M. (1999). Psychologická diagnostika dospělých. Praha : Portál.
  • Vašina, L. (2002). Klinická psychologie a somatická psychoterapie. Brno: Neptun.
  • VYMĚTAL, J. (1999). Lékařská psychologie. Praha : Psychoanal. nakl.
  • Vymětal, J. (2003). Základy lékařské psychologie. Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr