Výuka předmětu probíhá v jednotlivých týdnech dle následujícího schématu: 1) Filozofické kořeny a podstata kvalitativní analýzy dat 2) Příprava a organizace dat, fokusování analýzy 3) Co je to kódování - definice a praktické ukázky 4) První fáze kódování dat, druhy kódování a kódovací systémy 5) Druhá fáze kódování, identifikace vzorců v datech, vyvstávající ústřední kategorie, tvorba schémat 6) Posuzování kvality kvalitativních studií pro publikování 7) Kvalitativní obsahová analýza 8) Zakotvená teorie 9) Interpretativní fenomenologická analýza - IPA 10) Narativní analýza 11) Diskurzivní analýza 12) Opakovací hodina - FAQ od studentů V rámci všech seminářů je představováno ovládání programu ATLAS.ti 8 ve spojení s tématem přednášky.
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 45 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Seminární práce
Závěrečná ústní zkouška se skládá ze dvou částí: 1) přezkoušení teoretických znalostí Váha v celkovém výsledku cca 40% Losování jedné teoretické otázky z 10 okruhů odpovídajících osnově předmětu. 2) představení vlastního projektu a prokázání dovednosti ovládat program ATLAS.ti 8 a jeho hlavní funkce Váha v celkovém výsledku cca 60% Minimální parametry projektu jsou: 3 primární dokumenty (PDs) 30 kódů (Codes) 10 spojení mezi kódy (Links) 1 finální schéma (Network) 2 poznámkové soubory (Memos) Plus skupiny těchto prvků (Groups) Projekt může mít libovolné téma, které se ovšem musí alespoň okrajově týkat psychologie. Student ho musí umět prezentovat, tj. interpretovat výsledné analýzy. Doporučené zdroje: 1) zkušební verze programu ATLAS.ti 8 stažitelné zde: http://atlasti.com/free-trial-version/ 2) powerpointové prezentace předmětu 3) Manuál programu - ATLAS.ti 8 WindowsQuick Tour stažitelný zde: http://downloads.atlasti.com/quicktour/QuickTour_a8_en.pdf?_ga=1.103684416.1798649392.1493159280 4) výuková videa k programu ATLAS.ti YouTube channel https://www.youtube.com/playlist?list=PL8CTEdsSSmZEdst4E2bJ06Gp9VeE3fouV 5) Povinná literatura: Salda?a, J. (2015). The coding manual for qualitative researchers. Sage. Friese, S. (2012). Qualitative Data Analysis with ATLAS.ti. London: SAGE. Strauss, A., Corbinová, J. (1999). Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert. Řiháček, T., Čermák, I., & Hytych, R. (2013). Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita. Staženo z: http://www.opvk.fss.muni.cz/ikapsy/uploads/Kvalitativni-analyza-textu.pdf National CASP Collaboration. (2002). 10 Questions to Help You Make Sense of Qualitative Research, Critical Appraisal Skills Program (CASP). Milton Keynes Primary Care Trust (The Cochrane Collaboration 6) Doplňující literatura: Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Grada Publishing. Hendl, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Portál. Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Ryan, F., Coughlan, M., & Cronin, P. (2007). Step-by-step guide to critiquing research. Part 2: qualitative research. British journal of nursing, 16(12), 738-745. Law, M., Stewart, D., Letts, L., Pollock, N., Bosch, J., & Westmorland, M. (1998). Guidelines for critical review of qualitative studies. McMaster University Occupational Therapy Evidence-Based Practice Research Group
|