|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do psychologie -Co je psychologie -Hlavní přístupy v současné psychologii -Klíčové problémy a kontroverze v psychologii Paměť -Typy paměti -Vyhledávání v paměti -Praktické aplikace Osobnost a kultura -Definice konstruktu osobnosti a kultury -Model Velké pětky a Hofstedeho teorie kulturních dimenzí -Propojení rysů a dimenzí kultury Pozitivní psychologie -Úvod do pozitivní psychologie -Silné stránky charakteru -Pozitivní přístup k duševnímu zdraví Self-procesy -Klasifikace self-procesů -Sebepotvrzení Prezentace studentů na vybrané téma
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto kurzu je (a) poskytnout studentům základní porozumění psychologii jako vědě, (b) představit podrobnější přehled vybraných psychologických témat a (c) podporovat zkoumání a kritické myšlení o klíčových psychologických jevech.
Základní porozumění psychologii jako vědě Aplikace psychologických znalostí Kritické myšlení a zkoumání
|
|
Předpoklady
|
Bez předpokladů.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zápočet - Aktivní účast, dvě absence jsou možné - Prezentace na vybrané téma Zkouška
|
|
Doporučená literatura
|
-
Feldman, R. S. (2024). Understanding psychology.
-
Cheavens, J. S., & Feldman, D. B. (2021). The Science and Application of Positive Psychology.
-
Kross, E. (2021). Chatter: The voice in our head, why it matters, and how to harness it.
-
Lieberman, D. A. (2012). Human learning and memory.
-
Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2004). Character strengths and virtues: A handbook and classification.
-
Rauthmann, J. F. (2021). The handbook of personality dynamics and processes.
-
Snyder, C. R., & Lopez, S. J. Positive psychology: The scientific and practical explorations of human strengths. 2007.
-
Vazire, S., & Wilson, T. D. (2012). Handbook of self-knowledge.
|