Předmět: Individuální pedagogicko psychologická praxe 2

« Zpět
Název předmětu Individuální pedagogicko psychologická praxe 2
Kód předmětu PCH/BIPP2
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Palová Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Smékalová Eleonora, PhDr. Ph.D.
  • Skopal Ondřej, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Kromě vlastní osobní zkušenosti bude mít student možnost se nepřímo seznámit s následujícími tématy: - základy etiky v systému školství - navázání kontaktu se žákem - tzv. small talk - motivace k učení - vývojové aspekty procesu učení - otázky výchovy - jak k dítěti jako doučující přistupovat

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 26 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 23 hodin za semestr
Výstupy z učení
Prostřednictvím doučování žáka některé z olomouckých základních škol získá student zkušenost s vlastní výchovně-vzdělávací činností a zároveň se prostřednictvím kontaktu se školním psychologem dané školy blíže seznámí s fungováním školního poradenského pracoviště.
Student získá zkušenosti z práce s dítětem při doučování, bude mít přehled o otázkách výchovy a učení, bude znát základní literaturu k tématu, pozná svět školy z jiné strany než dosud.
Předpoklady
Zájem o školskou problematiku, učení a práci s dětmi.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

- spolehlivost a důvěryhodnost - celoroční pravidelné doučování jednoho žáka na základní škole - aktivní účast na seminářích a supervizních setkáních - účast na konzultacích ohledně doučování
Doporučená literatura
  • Kopřiva, P. a kol. (2005). Respektovat a být respektován.. Kroměříž: Spirála.
  • Pešová, I., Šamalík, M. (2006). Poradenská psychologie pro děti a mládež.. Praha: Grada.
  • Rogge, J. (1996). Děti potřebují hranice.. Praha: Portál.
  • Vágnerová M. (2006). Vývojová psychologie.. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Psychologie (2019) Kategorie: Obory z oblasti psychologie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní