| Název předmětu | Konzultace k disertačnímu projektu 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | PCH/95K1A |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Doktorský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Angličtina |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Student předloží školiteli v písemné podobě propracovaný plán výzkumu disertačního projektu, v němž budou specifikovány: - cíle výzkumu, výzkumné otázky, popř. hypotézy; - typ výzkumu (kvalitativní, kvantitativní, smíšený) a zvolený výzkumný design; - očekávané charakteristiky a metody získávání výzkumného souboru; - metody získávání dat a metody analýzy dat; - etické aspekty a další rizika výzkumu, vč. návrhů jejich řešení; - časový harmonogram.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je strukturovaná příprava záměru disertačního projektu tak, aby splňoval požadavky po odborné (metodologické) i obsahové stránce dle kritérií DSP programu. Náplní předmětu je příprava informačních zdrojů, ověřených postupů, technik a nástrojů pro přípravu konkretizovaného záměru disertačního projektu. Osnovou předmětu jsou konzultace vedené formou individuální, případně skupinovou, mezi studentem a školitelem. Během konzultací je diskutován záměr disertačního projektu s důrazem na výzkumný problém (state of the art, práce s literaturou), cíle projektu, výzkumný design (sběr dat, vyhodnocení dat, statistické metody, interpretace dat a implementace v praxi) a uplatnění výsledků v praxi. Student je upozorněn na informační zdroje relevantní k tématu, a na autority oboru, u kterých může získat zpětnou vazbu k cílům disertačního projektu a plánovaným postupům. Student pracuje převážně samostatně, s důrazem na metody předvýzkumu, studie proveditelnosti, analýzu rizik, analýzu konkretizovaného rozvoje základního výzkumu či analýzu konkretizovaných potřeb praxe. Student orientuje svoji činnost na další vzdělávání a prezenční či on-line účast na odborných setkáních relevantních k tématu zamýšlené práce. Jmenovanými formami práce si připravuje podklady pro konzultace se školitelem. Konzultace probíhají v pravidelných, předem stanovených intervalech a školitel v nich zaujímá roli mentora, reflektující autonomii studenta při přípravě konkretizovaného disertačního záměru.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Work & Organizational Psychology and Traffic Psychology (2020) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Work & Organizational Psychology and Traffic Psychology (2025) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Work & Organizational Psychology and Traffic Psychology (2025) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Work & Organizational Psychology and Traffic Psychology (2020) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |