Předmět: Odborný workshop 1

« Zpět
Název předmětu Odborný workshop 1
Kód předmětu PCH/92AW1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lečbych Martin, doc. PhDr. Ph.D.
  • Dolejš Martin, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Prof. Shlomo Hareli School of Business Administration, University of Haifa Emotions provide important information to others. Among other things, about the state of the expresser of the emotion, as well as about the situation. In my talk, I will review evidence for the kind of information that the emotions of others provide to their observers. In this context, I will present evidence showing that observers are able to learn the wrongs and rights relevant to a specific situation based on the emotions expressed by others. I will exemplify how emotions exchanged between people during social interaction, determine the power of expressers, and how emotions inform impressions formed about others during job interviews. Hand in hand with that, I will discuss one possible mechanism that enables observers to make sense of others' emotions and the role of context in this process. Finally, I will wrap up the presentation by discussing how the social perception of emotions shapes our social and organizational lives and what are in my view important questions that should be studied in future research. Prof. Ursula Hess Institute of Psychology, Humboldt University, Berlin In this presentation, I am discussing the notion that anger can be considered a positive emotion for those who feel it and for society at large. Anger has the ability to motivate people to act against injustice and norm violations in general and it provides the actor with (physical) strength, but also with an optimistic tendency to take risks. However, as a caveat it should be noted that even though anger does this for both men and women, women who show anger are liked less.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Emotions in the social psychology perspective Termín: 14.10.2022 Čas: 9:30 - 12:45 Místo: tř. Svobody 26, místnost 3.72 Jazyk jednání: angličtina Dovolte nám pozvat Vás na setkání s dvěma mimořádnými osobnostmi z oblasti výzkumu emocí, kterými jsou prof. Ursula Hess (Německo) a prof. Shlomo Hareli (Izrael). Hosté představí témata své aktuální práce a navazovat bude diskuse jak k aktuálním tématům, tak k dřívějším výzkumným závěrům a významu emocí z pohledu sociální psychologie obecně. Informace pro studenty doktorského studia: Aktivní účast studentů doktorského studia psychologie práce, organizace a dopravy bude započítána do plnění studijních povinností (předmět PCH/WPM). Informace pro DSP studenty pedagogické a klinické psychologie (nová i stará akreditace DSP): bude započítán do studijních povinností - ve STAGU pod zkratkou: PCH/92AW1 (pokud nepůjde zapsat ve STAGU, nechám dle prezenční listiny následně zapsat). Prof. Shlomo Hareli School of Business Administration, University of Haifa 9:30 - 11:00 Profil: http://research.haifa.ac.il/~shareli/ a laboratoř https://sites.google.com/bschool.haifa.ac.il/emotion-perception-lab-haifa/home?authuser=0 Emotions provide important information to others. Among other things, about the state of the expresser of the emotion, as well as about the situation. In my talk, I will review evidence for the kind of information that the emotions of others provide to their observers. In this context, I will present evidence showing that observers are able to learn the wrongs and rights relevant to a specific situation based on the emotions expressed by others. I will exemplify how emotions exchanged between people during social interaction, determine the power of expressers, and how emotions inform impressions formed about others during job interviews. Hand in hand with that, I will discuss one possible mechanism that enables observers to make sense of others' emotions and the role of context in this process. Finally, I will wrap up the presentation by discussing how the social perception of emotions shapes our social and organizational lives and what are in my view important questions that should be studied in future research. Prof. Ursula Hess Institute of Psychology, Humboldt University, Berlin 11:15 - 12:45 Profil: https://www.ursulakhess.com/ In this presentation, I am discussing the notion that anger can be considered a positive emotion for those who feel it and for society at large. Anger has the ability to motivate people to act against injustice and norm violations in general and it provides the actor with (physical) strength, but also with an optimistic tendency to take risks. However, as a caveat it should be noted that even though anger does this for both men and women, women who show anger are liked less.
Základní znalosti s prezentované problematiky a z oborů psychologie.
Předpoklady
Znalosti, dovednosti z oblasti wokrshopu.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
100 % účast na workshopu a podpis v prezenční listině.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Klinická a pedagogická psychologie (2020) Kategorie: Obory z oblasti psychologie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Klinická psychologie (12) Kategorie: Obory z oblasti psychologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogická psychologie (12) Kategorie: Obory z oblasti psychologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogická psychologie (12) Kategorie: Obory z oblasti psychologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Klinická psychologie (12) Kategorie: Obory z oblasti psychologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Klinická a pedagogická psychologie (2020) Kategorie: Obory z oblasti psychologie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -